عصر خودرو

در حاشیه اجلاس اخیر سازمان ملل رخ داد؛

دعوت رئیس جمهور از فعالان اقتصادی آمریکا

عصر بازار: رئیس جمهور گفت: من در سفر اخیرم برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل در جلسه‌ای که با فعالان اقتصادی آمریکا داشتم آن‌ها را دعوت به حضور و سرمایه‌گذاری در ایران کردم البته در صورتی که خودشان بتوانند موانع داخلی خود را بردارند.

دعوت رئیس جمهور از فعالان اقتصادی آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز با حضور در همایش صنعت و تجارت که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت: دولت یازدهم در آغاز برای ساختن کشوری که بتواند از لحاظ اقتصادی در مسیر رونق قرار گیرد و شاهد ثبات اقتصادی باشد و به حرکت سیاست‌هایی که چارچوب‌های حرکت اقتصادی را تأمین می‌کند و به ثبات آن سیاست‌ها اطمینان داشته باشد ادامه دهد، با توجه به شرایطی که در اقتصاد با آن مواجه بودیم، ضروری بود قدم‌های محکم و باثباتی را برای رفع مشکلات اقتصادی بردارد.

    دکتر روحانی با اشاره به اینکه آنچه دولت تا امروز انجام داده در سایه امید، اعتدال و مشارکت مردم در مسائل اقتصادی بوده است افزود: در صورتی می‌توانیم در زمینه اقتصادی حرکت مناسب و مستمری را داشته باشیم که شرایط و محیط اقتصادی ما محیط مناسبی باشد و فضای کسب و کار بهبود یابد، برهمین مبنا دولت برتقویت بخش خصوصی در اقتصاد و ایجاد یک رقابت سالم اقتصادی تاکید داشت.

    رئیس جمهور با بیان اینکه یک مسئله بسیار مهم در فضای بین‌المللی در حرکت‌های اقتصادی داخلی موثر بود تصریح کرد: بی‌تردید اقتصادی که در فکر صادرات و واردات نباشد، درون‌نگر باشد و به بیرون توجه نداشته باشد و نخواهد تمرکز و انحصار را در شرکای خارجی کنار بگذارد، آن اقتصاد نمی‌تواند اقتصاد جهشی و روبه جلو باشد.

    دکتر روحانی در ادامه گفت: لازم بود مانع تحریم را که دیواری پیش‌روی فعالان اقتصادی بود را برداریم و فضای سیاسی را در منطقه و جهان به فضای مناسب تبدیل کنیم و قولی را که از روز اول به مردم داده شده بود که در سیاست خارجی تعامل سازنده داشته باشیم به این قول جامع عمل بپوشانیم.

    رئیس قوه مجریه با بیان اینکه امروز شرایط ما با دو سه سال پیش کاملا متفاوت است تأکید کرد: امروز در شرایطی هستیم که تحریم‌ها بزودی از جلوی پای فعالان اقتصادی ما برداشته خواهد شد.

    وی افزود: امروز دوران ایران هراسی سپری شده و دورانی است که از فضای سودآور فعالیت اقتصادی در ایران عزیز، ما شاهد استقبال در سطح جهان یعنی آسیا، اروپا، آمریکا و دیگر کشورها هستیم.

    رئیس جمهور گفت: من در سفر اخیرم برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل در جلسه‌ای که با فعالان اقتصادی آمریکا داشتم آن‌ها را دعوت به حضور و سرمایه‌گذاری در ایران کردم البته در صورتی که خودشان بتوانند موانع داخلی خود را بردارند.

    دکتر روحانی با بیان اینکه در بعضی از رسانه‌ها از مشکلات حضور کارآفرینان آمریکایی در ایران سخن گفته می‌شود خاطر نشان کرد: ممکن است مشکلی وجود داشته باشد ولی این مشکل از این طرف نیست و از سمت خودشان است.

    وی افزود: یکی از مدیران معروف آمریکا می‌خواست که دولت ایران، دولت آمریکا را تشویق کند که موانع پیش‌روی آنها برداشته شود تا بتوانند در ایران حضور داشته باشند.

    رئیس قوه مجریه اضافه کرد: هیچ وقت ایران مانع حضور سرمایه‌گذاران آمریکایی در ایران نبوده و هر زمان این مشکل وجود داشته به دلیل تحریم‌هایی بوده که آنها خودشان شروع کرده‌اند امروز هم اگر بتوانند تحریم را بردارند راه به سوی آنها باز است و ما در شرایط جدید آماده میزبانی خوب و دعوت از همه کارآفرینان خارجی هستیم در صورتی که سرمایه و تکنولوژی را وارد ایران کنند.

    وی ادامه داد: در این صورت بخشی از بازار 80 میلیونی ایران در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا بازار صادراتی مشترکی برای هر دوی ما ایجاد شود پس هر که می‌خواهد حضور پیدا کند.

    دکتر روحانی با بیان اینکه ما در کشور نیاز به تحرک جدید برای تجارت خارجی، برای صادرات غیرنفتی داریم و در پی اشتغال هستیم گفت: امروز فرصت بسیار مناسبی در اختیار تمام علاقمندان به کار در ایران وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها