عصر خودرو

واگذاری بخش پتروشیمی کویت به بخش خصوصی کلید خورد

عصر بازار- شرکت ملی پتروشیمی کویت به دلیل کمبود منابع ناشی از نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی از واگذاری بخش پتروشیمی به بخش خصوصی خبر داد .

واگذاری بخش پتروشیمی کویت به بخش خصوصی کلید خورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ایرنا هاشم هاشم رییس مجتمع صنایع پتروشیمی تکمیلی کویت در گفتگویی مطبوعاتی با اشاره به ادامه روند سیاست خصوصی سازی صنایع پتروشیمی کویت با همکاری شرکت ملی نفت کویت گفت : شرکت ملی پتروشیمی کویت در زمان حاضر پروژه هایی به ارزش بیش از 22 میلیارد دلار را اجرا می کند و تمامی جوانب خصوصی سازی نیز با انجام بررسی های کارشناسی صورت می گیرد.
    همچنین محمد الفرهود مدیر شرکت صنایع پتروشیمی کویت در گفت وگو با خبرنگاران، برنامه ریزی های دولت کویت برای تقویت صنایع پتروشیمی را گسترده و بلند مدت عنوان کرد و افزود: حجم تولید فرآورده های پتروشیمی کویت هم اکنون 8 میلیون تن در سال است که این مقدار بر اساس هدف گذاری انجام شده به 16 میلیون تن در سال خواهد رسید .
    دولت کویت با وجود تلاش برای افزایش درآمدهای غیر نفتی، بر ادامه فعالیت در حوزه نفت و گاز و جذب سرمایه های خارجی در این زمینه تاکید کرده است.
    این کشور در نظر دارد با توسعه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز، موقعیت خود را میان سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در این بخش حفظ کند.
    در همین راستان و بر اساس گزارش رسانه های کویت، 'جمال جعفر' مدیر 'شرکت ملی نفت کویت' در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه ظرفیت این کشور در زمینه استخراج نفت اکنون به مرز سه میلیون و یکصد هزار بشکه رسیده، گفت: کویت تلاش می کند با توسعه صنعت نفت، حجم تولید خود را تا سال 2020 به چهار میلیون بشکه در روز برساند.
    بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت نفت کویت، سرمایه گذاری در بخش صنایع نفت و گاز و انرژی این کشور در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.

    برچسب ها