عصر خودرو

دادوستد بیش از ۳ هزار ورقه به ارزش ۱۲ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال

عصر بازار- شاخص کل فرابورس ایران در روز پایانی معاملات این هفته نسبت به روز مشابه هفته گذشته با ۱۵ واحد رشد روبه‌رو شد؛ بدین ترتیب مبادلات دومین هفته از اردیبهشت‌ماه را در ارتفاع ۹۳۷ واحدی به پایان رساند. در همین حال بازدهی آیفکس از آغاز سال به ۷ درصد رسید.

دادوستد بیش از ۳ هزار ورقه به ارزش ۱۲ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در هفته منتهی به 15 اردیبهشت‌ماه شاهد دادوستد 3 هزار و 247 میلیون ورقه در مجموع بازارهای فرابورس ایران بودیم که این حجم از معاملات ارزشی معادل 12 هزار و 345 میلیارد ریال را رقم زد.

    در 5 روز معاملاتی این هفته، حجم و ارزش مبادلات فرابورس ایران عملکرد مناسبی را به ثبت رساند؛ به‌گونه‌ای که به ترتیب رشد 43 و 14 درصدی را در حجم و ارزش معاملات در مقایسه با هفته گذشته شاهد بودیم اما تعداد معاملات فرابورس با 3 درصد افت همراه بود.
    عملکرد مثبت بازار دوم فرابورس

    در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، بازارهای اول و دوم میزبان نقل‌وانتقال یک هزار و 119 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 759 میلیارد ریال بودند که در بازار اول کاهش حجم و ارزش و در بازار دوم افزایش حجم و ارزش نسبت به هفته گذشته به ثبت رسید. در همین حال شاهد افزایش 44 و 99 درصدی در حجم و ارزش مبادلات صورت‌گرفته در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط بودیم.

    رصد مبادلات بازار پایه

    نگاهی به عملکرد بازار پایه در هفته دوم اردیبهشت‌ نیز حاکی از جابه‌جایی 2 هزار و 98 سهم به ارزش 2 هزار و 675 میلیارد ریال است و در حالی که در حجم مبادلات بازار پایه 72 درصد رشد رخ داد، ارزش مبادلات این بازار با 47 درصد کاهش روبه‌رو شد.

    دادوستد 30 میلیون ورقه به ارزش 6 هزار و 907 میلیارد ریال نیز نتیجه مبادلات صورت‌گرفته در بازار ابزارهای نوین مالی بود که حجم و ارزش این معامله‌ها در مقایسه با هفته منتهی به 8 اردیبهشت، رشد چشم‌گیری را نشان می‌دهد. در این بازار، اوراق بدهی با نقل‌وانتقال 7 میلیون ورقه به ارزش 6 هزار و 409 میلیارد ریال، صدرنشین شد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن رتبه‌های دوم و سوم را به لحاظ حجم و ارزش معاملاتی در بازار اوراق با درآمد ثابت به خود اختصاص دادند.
    صدرنشینی فلزات اساسی

    همچنین در هفته‌ای که گذشت، در میان صنایع فرابورسی، گروه فلزات اساسی با در اختیار گرفتن 12 درصد از سهم کل، بیشترین ارزش معاملاتی را در بازار سهام شامل بازارهای اول، دوم، پایه، بازار مشتقه و SME به دست آورد و رتبه‌های دوم تا چهارم نیز به ترتیب به گروه‌های انبوه‌سازی، املاک و مستغلات؛ اطلاعات و ارتباطات و پیمانکاری صنعتی تعلق گرفت.

    برچسب ها