عصر خودرو

محدودیت شرکت های صادراتی فعال در کشور;

دیپلماسی اقتصادی بعد از برجام رونق گرفت

عصر بازار- خسروتاج گفت: با توجه به محدودیت شرکت های فعال در کشور لذا انتظار می رود تا با تنظیم برنامه های مدون شاهد توسعه کمی و کیفی آن ها برای ورود به بازارهای جهانی باشیم.

دیپلماسی اقتصادی بعد از برجام رونق گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت  در پاسخ به این سوال که نقش دیپلماسی اقتصادی برای بازارسازی تولیدات در منطقه و بازارهای جهانی را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: لغو تحریم های ظالمانه و گشایش های اخیر فضای مناسبی را برای افزایش فعالیت های تجار ایجاد کرده است و بدین طریق شاهد رونق گرفتن تردد بنگاه ها و دیپلماسی اقتصادی بعد از برجام بودیم.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به هزار شرکت بالای 10 میلیون دلار صادراتی فعال در کشور وجود دارند، ادامه داد: این تعداد بسیار محدود بوده لذا به منظور تقویت این شرکت ها، باید بسترهای لازم برای توسعه کمی و کیفی آن ها برای ورود به بازارهای جهانی ایجاد شود.

    رئیس سازمان توسعه تجارت در پایان بیان کرد: مقدمات اصلی همکاری مشترک با شرکت های خارجی فراهم شده است لذا با تنظیم برنامه های مدون می توان از فرصت موجود نهایت استفاده را به عمل آورد.

    برچسب ها