عصر خودرو

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی:

اتصال بانکی ایران و روسیه در چند ماه آینده نهایی می شود

عصر بازار- مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی اعلام کرد: رایزنی درباره اتصال شبکه بانکی ایران و روسیه برای استفاده از ظرفیت کارت های بانکی در دو کشور تا چند ماه آینده نهایی می شود.

اتصال بانکی ایران و روسیه در چند ماه آینده نهایی می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «ناصر حکیمی»  درباره فرجام رایزنی های ایران برای اتصال به نظام های بین المللی اظهار کرد: برقراری این اتصال ها با کشورهایی که از شبکه ملی پرداخت برخوردارند، اولویت و سهولت بیشتری دارد.
    وی با بیان اینکه روسیه همچون ایران از یک شبکه ملی اطلاعات پرداخت برخوردار است، ابراز امیدواری کرد که اتصال بانک های ایران و روسیه ظرف چند ماه آینده نهایی شود.
    حکیمی از ژاپن به عنوان دیگر کشوری یاد کرد که رایزنی ها برای اتصال بانک های ایران به آن در مراحل پایانی قرار داد.
    مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: اقدام های فنی برای ایجاد این اتصال به پایان رسیده و تنها امور مربوط به انعقاد قرارداد با ژاپن باقی مانده است.
    حکیمی درباره اتصال شبکه بانکی ایران به جمهوری آذربایجان و عراق برای ارایه خدمات بانکی برای گردشگران این کشورها اظهار کرد: پیگیری اتصال به این کشورها به دلیل آنکه جمهوری آذربایجان و عراق فاقد شبکه ملی پرداخت هستند، به کندی پیش می رود.
    وی همچنین به رایزنی های بانک مرکزی با چینی ها برای استفاده از ظرفیت کارت های بین المللی اشاره کرد و گفت: گفت و گو با طرف های چینی با توجه به اینکه این کشور نیز دارای شبکه ملی پرداخت است، در دستورکار قرار دارد.
     بانک مرکزی از ابتدای سال گذشته و به دنبال اجرای برجام و اتصال مجدد بانک های ایرانی با جهان، مذاکره با شرکت های بین المللی پرداخت از جمله شرکت هایی در ژاپن و چین را کلید زد.
    با توجه به اینکه محدودیت های ایران در زمینه استفاده از کارت های اعتباری بین المللی نظیر ویزا کارت و مستر کارت به تحریم های اولیه آمریکا علیه ایران بازمی گردد، بانک مرکزی درنظردارد از طریق توسعه مراودات بانکی با کشورهای منطقه و استفاده از پیمان های منطقه ای این محدودیت را برای مشتریان ایرانی برطرف کند.
    پیشتر «داود محمدبیگی» مدیرکل نظام های پرداخت بانک مرکزی در گفت و گو با ایرنا گفته بود: برخی شرکت های بین المللی پرداخت، آمریکایی هستند یا سهامدار عمده آمریکایی دارند که به خاطر تحریم های اولیه امکان همکاری با آنها وجود دارد.
    وی ایجاد اتصالات منطقه ای به جای استفاده از شرکت های بین المللی را یکی از رویکردهای موردنظر بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: می توان با ایجاد اتصال های منطقه ای از جمله خاورمیانه و کشورهای منطقه این اتصال ها را پیگیری و اجرایی کرد.

    برچسب ها