عصر خودرو

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت (۱۹)

قائم مقام مدیرعامل گام الکتریک و جوشا : نه وام می خواهیم نه یارانه، فقط نظارت بیشتر از سوی گمرک

نمایشگاه صنعت بسیار بهتر از نمایشگاه های صنعت ساختمان و صنعت نفت بود و امیدواریم که برای سال آینده تمهیدات و تسهیلات بیشتری برای این نمایشگاه در نظر گرفته شود.

قائم مقام مدیرعامل گام الکتریک و جوشا : نه وام می خواهیم نه یارانه، فقط نظارت بیشتر از سوی گمرک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸:۰۰

    قائم مقام مدیرعامل شرکت گام الکتریک و جوشا با بیان مطلب بالا در گفت و گو با خبرنگار عصر بازار افزود: شرکت ما که در زمینه تولید دستگاه های جوش و برش فعال است در هر سه این نمایشگاه ها حضور دارد اما در مجموع نمایشگاه امسال هم مانند چند سال گذشته در سطح پایینی از بازدهی قرار داشت و شاهد رونق سال های قبل تر نبودیم.
    مهدی شایسته فر گفت: ما از دولت نه وام می خواهیم و نه یارانه؛ تنها تقاضایی که داریم این است که جلوی واردات دستگاه های بی کیفیت چینی که در داخل قابلیت تولید آن با کیفیت بسیار بالاتر را داریم، گرفته شود و گمرک نیز برای مقابله با قاچاق این کالاها برنامه ریزی دقیق تری داشته باشد. او با بیان اینکه تحریم ها از دو جهت کمر تولید را شکسته است، تصریح کرد: شرکت های صنعتی از یکسو با مشکلات تامین تجهیزات، مواد اولیه و همچنین صادرات در بخش ارتباطات مالی و سویفت روبه رو هستند و از سوی دیگر نیز باید با واردات محصولات مشابه خارجی بویژه تولیدات چین دست و پنجه نرم کنند. او افزود: شرکت ما محصولات خود را در دو گروه ترانسی و اینورتر تولید می کند و اولی برای مصارفی که دستگاه شبانه روز استفاده می شود کارآیی دارد و دومی برای مصارف کمتر طراحی شده است و از اندازه کوچک تری نیز نسبت به ترانسی ها برخوردار است. شایسته فر ادامه داد: قاچاق دستگاه های اینورتر به دلیل حجم کوچک به طور گسترده صورت می گیرد. شرکت ما با وجود اینکه بزرگترین تولیدکننده دستگاه های جوش و برش در خاورمیانه است و 18 ماه گارانتی بی چون و چرا دارد در حال حاضر کم تر از 30 درصد بازار کشور را در اختیار دارد. در بخش دستگاه های ترانسی نیز در گذشته سالانه بیش از 20 هزار دستگاه تولید می کردیم ولی متاسفانه اکنون این رقم به کمتر از 7 هزار دستگاه در سال رسیده است.
    این فعال صنعتی با اشاره به اینکه محصولات ما با کیفیت برندهای اروپایی و با قیمت دستگاه های چینی عرضه می شود، گفت: در گذشته برنامه های گسترش کار در بازارهای اروپایی را داشتیم و قرار بود که تولید برندهای آنها را در ایران تحت نام خودشان انجام دهیم که به دلیل تحریم ها صورت نگرفت و الان یکی از برندهایی که ما با آنها صحبت کرده بودیم محصولاتشان را در برزیل تولید می کنند.

    برچسب ها