عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

بازار ۷۷۸ میلیارد ریالی آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۵ هزار ۷۱۸ قرارداد و ارزش آن به ۷۷۸ میلیارد ریال رسید، که نسبت به روز دوشنبه رشد ۲۹ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۴ هزار و ۴۳۰ قرارداد رسیده بود.

بازار ۷۷۸ میلیارد ریالی آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در روزی که قیمت دلار روند مثبتی را تجربه می کرد، سکه با اونس همراهی کرد و روند نزولی در پیش گرفت، در چهارمین روز هفته، سقوط اونس طلا تا نقطه هزار و 254 دلار رسید و مهم‌ترین عاملی بود که بهای سکه را در بازار نقدی و آتی در جهت کاهشی قرار داد، چرا که دلار واکنش چندانی به افت بهای سکه نشان نداد و تنها با یک تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 767 تومان رسید.

    به این ترتیب در معاملات دیروز هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا روند قیمتی کاهشی را به ثبت رساندند.

    بر اساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 221 هزار تومان، کاهش 0/47 درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و 255 هزار تومان افت 0/56 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و 294 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی 0/6 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و 335 هزار تومان معامله و با کاهش 0/48 درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون 374 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0/49 درصدی رو به رو شد.

    از بازار نقدی چه خبر؟

    روز سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی 7 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با پایین رفتن از کانال یک میلیون و 210هزار تومان به قیمت یک میلیون و 209 هزار تومان رسید. این بیشترین افت سکه از ابتدای فروردین‌ماه بود و فلز گرانبهای داخلی را به پایین‌ترین سطح قیمت از تاریخ 21 فروردین رساند.

    برچسب ها