عصر خودرو

افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی

عصر بازار- ارزش دلار در بازارهای جهانی طی امروز و روز گذشته روندی افزایشی را تجربه کرد به گونه‌ای که ارزش این ارز بین‌المللی به بالاترین میزان در بیش از ۶ هفته گذشته رسید.

افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در معاملات امروز بازار جهانی ارز ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای مرجع افزایش یافت چرا که کارگزاران بازار چشم‌ انداز مثبتی را از افزایش احتمالی نرخ سود بانکی توسط بانک مرکزی این کشور پیش روی خود می‌بینند.

    در معاملات امروز، شاخص ارزش دلار 0.2 درصد افزایش یافت. ارز این ارز بین‌المللی در برابر یک ژاپن 0.1 درصد افزایش به 112.12 ین رسید که ارزش یورو نیز در برابر دلار 0.1 درصد کاهش یافت و به 1.0919 دلار رسید که یکی از بالاترین سطوح ارزشی دلار در برابر یورو طی 5 ماه گذشته محسوب می‌شود.

    از جمله مهمترین دلایل افزایش ارزش دلار در بازار این است که کارگزاران و سرمایه‌داران تاثیرات آمارهای منفی از رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری را کنار گذاشته و با امیدواری به نتایج نشست ماه ژوئن بانک مرکزی این کشور نگاه می‌کند.

    برخی کارشناسان معتقدند علی‌رغم انتشار گزارشات ناامیدکننده نسبت به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست 2017 این گزارشات برای به چالش‌ کشیدن ثبات دلار در بازار کافی نبوده و نتوانسته‌اند زمینه را برای فشار بر این امر فراهم کنند.

    برچسب ها