عصر خودرو

علی لاریجانی در دیدار رئیس کمیسیون اقتصادی تایلند:

زمینه های سرمایه گذاری تایلند در ایران را فراهم خواهیم کرد

عصر بازار- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تایلند درخواست‌هایی به منظور سرمایه گذاری در ایران داشته است که ما با توجه به برنامه پنج ساله و واگذاری تعدادی از زیرساخت‌ها به بخش خصوصی، زمینه‌های آن را فراهم خواهیم کرد.

زمینه های سرمایه گذاری تایلند در ایران را فراهم خواهیم کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ازایرنا، علی لاریجانی امروز- چهارشنبه در دیدار «چاتو دوم تیتا سیری» رئیس کمیسیون اقتصادی و مالی مجمع قانونگذاری تایلند این مطلب را بیان کرد.
    رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون فرصت خوبی برای گسترش روابط تجاری، سیاسی و پارلمانی میان دو کشور و همچنین رفت و آمد توریست‌ها می‌باشد.
    لاریجانی در ادامه گفت: در پارلمان ایران قانون استرداد مجرمین میان دو کشور به تصویب رسیده و در حال اجراست و درخصوص تعرفه‌های ترجیحی هم توافقاتی میان دو کشور انجام پذیرفته است.
    وی تاکید کرد: همچنین در حوزه انرژی و محیط زیست نیز اولویت‌هایی وجود دارد که قابل بررسی است و اتاق بازرگانی دو کشور می‌توانند در این خصوص نقش موثری داشته باشند.

    تایلند خواهان افزایش همکاری های تجاری و سرمایه گذاری در ایران است
    «چاتو دوم تیتا سیری» رئیس کمیسیون اقتصادی و مالی مجمع قانونگذاری تایلند بیان کرد: هدف ما از این سفر ارتقاء سطح روابط بین مجلس تایلند و ایران است که مقدمه ای برای گسترش روابط میان دو ملت خواهد بود. همچنین تایلند خواهان افزایش همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در ایران است.
    رئیس کمیسیون اقتصادی و مالی مجمع قانونگذاری تایلند اظهار داشت: ما در کشور ایران قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی می‌بینیم و توانستیم در این سفر با دیدار از شهرهای اصفهان و شیراز پی به تاریخ کهن و فرهنگ غنی ایرانیان ببریم و شگفت زده شدیم. امیدواریم که فرهنگ دو کشور و جاذبه‌های موجود باعث گسترش همکاری‌ها میان دو ملت شود.
    «تیتا سیری» افزود: ما در این سفر با کمیسیون اقتصادی مجلس جلساتی را برگزار کرده و به نتایج خیلی خوبی رسیدیم که یکی از آنها رفع موانع بر سر راه مبادلات بانکی است که به زودی این موانع برطرف خواهد شد.
    وی یادآور شد: گسترش صنعت توریسم و تشکیل کمیسیون گردشگری، تشکیل اتاق بازرگانی مشترک، افزایش سطح مبادلات تجاری، رفع موانع بانکی و فراهم نمودن زمینه‌های سرمایه گذاری از جمله موارد مطروحه در این جلسات بوده است.
    به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون اقتصادی تایلند خاطرنشان کرد: ما در مذاکراتمان به این نکته اشاره داشتیم که مسائل توریستی، سرمایه گذاری و مبادلات بانکی مسائل اساسی و پایه‌ای برای تجارت هستند و ما امیدواریم که پارلمان ایران از گسترش همکاری ها میان دو کشور حمایت کند.

    برچسب ها