عصر خودرو

در پایان هفته کاری تحقق یافت؛

نوسان قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس تا ۷۲۷ هزار ریال

عصر بازار -قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس امروز (چهارشنبه) در دامنه قیمتی ۶۳۲ و ۷۲۷ هزار ریال در فرابورس خرید و فروش شد.

نوسان قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس تا ۷۲۷ هزار ریال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اوراق تسهیلات مسکن (تسه) «شهریور 94 »با 727 هزار ریال بیشترین قیمت و اوراق تسهیلات مسکن «اردیبهشت 94 »نیز با 632 هزار ریال کم‌ ترین نرخ را به خود اختصاص دادند.
    امتیاز تسهیلات مسکن «دی‌ماه 95 » به بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در میان تسه ‌ها دست یافت.
    متقاضیان خرید مسکن برای استفاده از تسهیلات باید برگه های پنج میلیون ریالی اوراق تسهیلات (تسه) را به قیمت روز از فرابورس خریداری کنند.
    معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 1389 در فرابورس ایران آغاز شده و اکنون بیش از 20 نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در بازار سرمایه معامله می شود.
    اکنون بانک مسکن اوراق تسه را منتشر می کند، اما شورای پول و اعتبار در سال گذشته مجوز ورود بانک های دیگر را به این عرصه صادر کرد.
    مدیر اعتبارات بانک مرکزی از درخواست سه بانک برای انتشار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (تسه) خبر داده و گفته است: در صورت موافقت با این درخواست بازار این اوراق مدیریت می شود.
    قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی در ماه های گذشته کاهش یافت که تابستان پارسال، نرخ اوراق تسهیلات مسکن به بیش از یک میلیون ریال برای هر برگه پنج میلیون ریالی رسید که انتقادهایی را به دنبال داشت.
    کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن هر چند سبب کاهش هزینه دریافت وام خرید مسکن می شود، اما به نظر کارشناسان می تواند نشانه ای از کاهش استقبال از خرید مسکن و افت رونق در این بخش باشد.
    خریداران مسکن می توانند با تهیه این اوراق از وام های تسهیلات مسکن استفاده کنند و ارزش هر برگ تسهیلات مسکن اکنون پنج میلیون ریال است.

    برچسب ها