عصر خودرو

ایرباس ۳۳۰ ایران ایر نخستین پرواز بین المللی خود را انجام داد

عصر بازار-اولین هواپیمای ایرباس پهن پیکر A۳۳۰ کشور امروز راس ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد استکهلم ترک کرد و رسما پروازهای برنامه ای ایران ایر با هواپیماهای پهن پیکر ایرباس ۳۳۰ A آغاز شد.

ایرباس ۳۳۰ ایران ایر نخستین پرواز بین المللی خود را انجام داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، با توجه به هزینه های هواپیماهای پهن پیکر در مسیرهای داخلی شرکت های هوایی همواره ترجیح می دهند که هواپیماهای بزرگ خود را در مسیرهای بین المللی استفاده کنند.
    تمام شرکت های بزرگ هوایی در جهان از این هواپیماها در مسیرهای دور برد استفاده می کند و ایران ایر نیز در نظر دارد از این دو ایرباس 330 خود در مسیرهای خارجی استفاده کند و اولین سفر آن نیز به کشور سوئد انجام شد.

    هنر رسانه های مخالف / پرواز بین المللی بهانه ای برای تخریب دولت
    رسانه های مخالف دولت ، اینبار سوژه ای برای تخریب دولت نیفتاند و انجام این پرواز بین المللی را دستمایه تخریب دولت قرار دادند و نوشتند :
    گفته می شود هواپیمای ایرباس جدید که ایران ایر دراختیار گرفته ؛ دیگر در پروازهای داخلی مسافر جابجا نمی کند و صرفا برای پروازهای خارجی که مسافران آن را طبقه خاص جامعه تشکیل می دهند ؛ بکارگیری شده است .
    ایران ایر نخستین فروند از ایرباس 330 خود را روز 21 اسفند ماه سال 95 از ایرباس تحویل گرفت و دومین فروند آن نیز روز 5 فروردین ماه امسال وارد ناوگان ایران ایر شد تا به تدریج پس از انجام پروازهای داخلی در مسیرهای بین المللی سفر خود را آغاز کنند و پیش بینی می شود ایران ایر در پروازهای حج تمتع امسال نیز از این هواپیماها استفاده کند.
    بعد از پیوستن اولین ایرباس 330 به ناوگان هما در روز 21 اسفند ماه سال 1395، صبح امروز این هواپیما در ساعت 7:30 نخستین پرواز بین المللی خود را با شماره پرواز 713 از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به مقصد استکهلم انجام داد.
    هواپیمای ایرباس مدرن A330 ، دومین هواپیما از 100 فروند هواپیمایی است که طبق قرار داد فی مابین هما و کارخانه ی هواپیماسازی ایرباس وارد ناوگان هوایی کشور شده است.
    این هواپیمای پهن پیکر هما دارای 32 صندلی در قسمت بیزنس کلاس و 206 صندلی در قسمت اکونومی است و از نظر امکانات رفاهی برای مسافران جزو مدرن ترین هواپیماها محسوب می شود که قادر است تا بیش از 13 هزار کیلومتر را بدون توقف پرواز کند.
    این گزارش تکمیل می شود.

    برچسب ها