عصر خودرو

تامین نیاز گندم ۲۰ ماه آینده کشور

عصر بازار- مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم با بیان اینکه اکنون هشت میلیون و ۶۵۰ هزار تن گندم در سیلوهای کشور ذخیره سازی شده است، گفت: با برداشت و خرید تضمینی گندم امسال، ذخیره این محصول برای نیاز تا ۱۰ماه اول سال ۹۷ تامین می شود.

تامین نیاز گندم ۲۰ ماه آینده کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا , اسماعیل اسفندیاری پور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مزارع گندم دشت ناز ساریوضعیت تولید و برداشت گندم در سال جاری را مطلوب توصیف کرد و افزود: امسال پنج میلیون و 980 هزار هکتار از زمین های کشور زیر کشت گندم رفته است.
    وی با بیان اینکه تا کنون 650 هزار تن گندم از کشاورزان گندمکار استان های خوزستان، کرمان، جنوب فارس و بوشهر خریداری شده، اظهار داشت: با تامین اعتبار ازسوی دولت، مطالبات کشاورزان به موقع درحال پرداخت است.
    مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این نکته که پایداری تولید گندم به اجرای طرح تناوب کشت درگندمزارهای کشور وابسته است، تصریح کرد: از آنجا که دولت کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا را مورد حمایت جدی قرار می دهد، کشاورزان می توانند بعد از برداشت گندم برای بالا بردن مقدار درآمد خود کلزا کشت کنند.
    سطح زیر کشت محصول گندم در مازندران حدود 68 هزارهکتار است که از این میزان حدود 40 هزار هکتار سطح زیر کشت آبی و مابقی دیم است.
    برداشت این محصول از نیمه اول خردادماه در استان آغاز می شود که پیش بینی می شود حدود 185 هزار تن از مزارع استان گندم تولید شود.
    مازندران 460 هزار هکتار زمین های زراعی و باغی دارد.

    برچسب ها