عصر خودرو

حسینی خبر داد:

ابراز تمایل تایلند برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران

عصر بازار- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ابراز تمایل مجلس تایلند برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران و گسترش روابط تجاری دو کشور خبر داد.

ابراز تمایل تایلند برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا, سیده فاطمه حسینی  با اشاره به سفر هیأت پارلمانی تایلند به ایران و نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با کمیسیون اقتصادی پارلمان تایلند، اظهار کرد: در این نشست‌ها که جمع‌بندی درباره آن در حضور آقای لاریجانی انجام شد طرف تایلندی به گسترش روابط تجاری در حوزه صنعت کشاورزی و غذایی ابراز تمایل کرد.

    وی با اشاره به سفر سالانه 200 هزار ایرانی به تایلند یادآور شد: در این نشست همچنین تأکید شد که امکان حضور توریست‌های تایلندی در ایران نیز به صورت متقابل تسهیل شود. به ویژه اینکه هیأت تایلندی به اصفهان و شیراز سفر کردند و از اماکن مختلفی بازدید کردند که تنوع آب و هوایی و جاذبه‌های تاریخی برای آنها دارای جذابیت بود.

    نماینده مردم تهران در مجلس توسعه همکاری‌های بانکی را موضوعی کلیدی در روابط دو کشور عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین طرف تایلندی برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران ابراز علاقه کرد. به خصوص اینکه مزایای سرمایه‌گذاری از جمله معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای و کاهش هزینه تمام شده به دلیل کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل برای آنها تبیین شد. ضمن اینکه ایران راه ورود آنها به جمعیت 400 میلیون نفری آسیای میانه و قفقاز است و قیمت انرژی هم در کشور ما از سایر کشورهای منطقه پایین‌تر است.

    حسینی با اشاره به حجم 300 میلیون دلاری مبادلات ایران و تایلند نیز گفت: در این نشست بر گسترش زمینه روابط تجاری و فعال شدن اتاق بازرگانی مشترک دو کشور و افزایش مبادلات تجاری تأکید شد.

    انتهای پیام

    برچسب ها