عصر خودرو

سخنگوی سازمان هواپیمایی مطرح کرد؛

استفاده از ۳ هواپیمای برجامی هما درسیکل پروازی داخلی‌ـ‌ خارجی

عصر بازار- سخنگوی سازمان هواپیمایی از ورود سومین هواپیمای برجامی هما به پروازهای خارجی همزمان با انجام پروازهای داخلی طی هفته جاری خبر داد.

استفاده از ۳ هواپیمای برجامی هما درسیکل پروازی داخلی‌ـ‌ خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، رضا جعفرزاده درباره خروج هواپیماهای تازه وارد هما از سیکل پروازی داخلی و استفاده از آنها در پروازهای خارجی اظهار کرد: هواپیماهای تازه خریداری شده ایران ایر، پس از پشت سر گذاشتن دوره پروازی داخلی و ثبت آنها در سامانه های بین المللی، همزمان پروازهای خارجی خود را نیز آغاز کرده است.

    سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: بنابراین پروازهای ایرباس های تازه وارد هما، به صورت سیکل ترکیبی داخلی ـ خارجی انجام می شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا هواپیماهای پهن پیکر که استفاده از آنها تنها در پروازهای دوربرد دارای صرفه اقتصادی است، لزومی برای پرواز در مسیرهای داخلی هم دارند یا خیر؟، گفت: ایران ایر برای اینکه نشست و برخاست  هواپیماهای پهن پیکر تازه خریداری شده را در مسیر سودآوری قرار دهد، مسیرهای پروازی جدید تعریف کرده تا پرواز این هواپیماها اقتصادی شود.

    جعفرزاده افزود: به عنوان مثال ایرباس 321 در مسیرهای «تهران ـ اصفهان ـ کویت ـ اصفهان ـ تهران»، «تهران ـ شیراز ـ بندرعباس ـ شیراز ـ تهران» و «تهران ـ زاهدان ـ چابهار ـ زاهدان ـ تهران» پرواز دارد و ایرباس 330 نیز به عنوان دومین هواپیمای برجامی هما در مسیرهای «تهران ـ مشهد ـ اصفهان» و «اصفهان ـ کیش» فعال است؛ ضمن اینکه به زودی و در هفته جاری سومین ایرباس هما نیز به سیکل پروازهای ترکیبی خارجی ـ داخلی افزوده می شود.

    برچسب ها