عصر خودرو

یک مقام مسوول خبر داد؛

رقابت بزرگان پتروشیمی قاره سبز برای حضور در ایران

عصر بازار- مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:به دلیل وجود گاز و سایر مزیت های موجود در ایران، سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند.

رقابت بزرگان پتروشیمی قاره سبز برای حضور در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شرکت ملی پتروشیمی، حسین علیمراد با تاکید بر ابرازعلاقه شرکت های مختلف اروپایی برای حضور درصنعت پتروشیمی ایران، اظهارکرد: چندین شرکت بزرگ و صاحب نام بین المللی فعال در صنعت پتروشیمی در حال نهایی کردن نحوه حضور درکشورمان هستند. تاکنون تفاهم نامه های مختلفی با شرکت های مختلف اروپایی طی ماه های اخیر به امضا رسیده است و پس از پایان مطالعه و نهایی شدن بررسی های فنی و اقتصادی این تفاهم نامه ها منجر به انعقاد قرارداد خواهد شد.

    علیمراد ادامه داد: افزون بر اروپایی ها شرکت های آسیایی نیز به دنبال حضور درکشورمان هستند و با شرکت هایی از کشورهای ژاپن و کره تفاهم نامه هایی را برای مشارکت درتوسعه صنعت پتروشیمی کشورمان در ماه های اخیر به امضا رسانده ایم.

    وی با بیان این که فضای ایجاد شده پس از برجام سبب شد تا صاحبان فناوری، دانش فنی و نیز سرمایه گذاران برای همکاری با صنعت پتروشیمی کشورمان پیشگام شوند گفت: اکنون شاهد هستیم که خود شرکت های خارجی داوطلب حضور در ایران هستند.

    علیمراد یکی از هدف ها و سیاست های مدیریت سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی را استفاده از ابزارهای نوین مالی و بین المللی در امرتوسعه صنعت پتروشیمی خواند و افرود: جذب سرمایه گذاری های جدید و استفاده از فناوری های نوین مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را هموار خواهد کرد.

    این مقام مسوول با اشاره به شرایط صنعت پتروشیمی در منطقه و رقابت های موجود، تصریح کرد: به دلیل وجود گاز و سایر مزیت های موجود در ایران، سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند و امید است که بزودی با توجه به فضای مثبت موجود در کشور شاهد ورود سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی به صنعت پتروشیمی کشورمان باشیم.

    برچسب ها