عصر خودرو

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد:

افزایش ظرفیت تولید در پتروشیمی کشور

عصر بازار- علی محمد بساق‌زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تشریح مهمترین برنامه های افزایش ظرفیت تولید پروپیلن و پلی پروپیلن در صنعت پتروشیمی ایران، گفت: هم اکنون دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت افزایش ظرفیت تولید پروپیلن در دستور کار قرار گرفته است.

افزایش ظرفیت تولید در پتروشیمی کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در برنامه کوتاه مدت، افزایش 25 درصدی واحد پلی نار پتروشیمی تبریز و افزایش تولید پروپیلن در این واحد از 50 به حدود 90 تا 100 هزار تن در اولویت قرار گرفته است، تصریح کرد: در دو مجتمع پتروشیمی امیرکبیر، رجال و نوید زرشیمی هم برنامه ریزی و هماهنگی تحویل خوراک بیشتر به منظور افزایش ظرفیت تولید پلی‌پروپیلن به عنوان یک برنامه راهبردی در سال 96 هدف گذاری شده است.

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه از سال گذشته با هماهنگی انجام گرفته با پالایشگاه‌های شازند و آبادان، خوراک بیشتری به پتروشیمی شازند اراک تحویل شده است، اظهار داشت: علاوه بر این افزایش خوراک تحویلی به پتروشیمی مارون هم یکی از برنامه هایی بوده تا در مجموع با تحویل خوراک بیشتر به این واحد، در یک برنامه کوتاه مدت چند ماهه ظرفیت تولید پروپیلن و پلی پروپیلن در صنایع پتروشیمی کشور افزایش یابد.

    این مقام مسئول همچنین با اشاره به اعمال تغییرات فنی در کوره های مجتمع پتروشیمی پلی پروپیلن جم، ظرفیت تولید پتروشیمی جم هم افزایش یافته است، بیان کرد: در کنار هماهنگی برای اجرای این طرح های ضربتی و کوتاه مدت، یک برنامه ریزی گسترده برای احداث واحدهای بزرگ تولیدکننده پروپیلن و پلی پرویلن در صنعت پتروشیمی کشور انجام گرفته است.

    بساق زاده با بیان اینکه یکی از سناریوهای افزایش ظرفیت تولید پروپیلن در صنعت پتروشیمی اجرای طرح‌های تبدیل پروپان به پروپیلن است، تبیین کرد: تاکنون ساخت مجتمع پتروشیمی سلمان فارسی در ماهشهر آغاز شده است.

    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین از صدور مجوز برای ساخت سه واحد جدید تبدیل پروپان به پروپیلن از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سرمایه گذاران خبر داد و افزود: بر این اساس یک واحد در عسلویه احداث خواهد شد.

    این مقام مسئول با اشاره به صدور مجوزی برای اجرای طرح GDDP تبدیل پروپان به پروپیلن با استفاده از خوراک پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، گفت: علاوه بر این طرح‌ها، اجرای 3 تا 5 پروژه جدید هم برای تبدیل متانول به پروپیلن و پلی پروپیلن در اولویت قرار گرفته است.

    وی با اشاره به مشارکت شرکت پژوهش و فنآوری پتروشیمی با شرکت لورگی آلمان (سهام لورگی توسط ایرلیکوئید خریداری شده است)، تاکید کرد: یک مجوزبرای احداث یک مجتمع 120 هزار تنی با مشارکت خارجی صادر شده است.

    برچسب ها