عصر خودرو

محمدرضا پورابراهیمی عنوان کرد:

کمیسیون اقتصادی مجلس، همراه با بازار سرمایه

عصر بازار- محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار سرمایه و نظام بانکی از مهمترین مجموعه ها در حوزه اقتصاد هستند و جایگاه مهم این دو بخش از هیچ فردی پوشیده نیست.

کمیسیون اقتصادی مجلس، همراه با بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجموعه بازار سرمایه و نظام بانکی کشور به دلیل وظیفه تامین مالی، یکی از ساز و کارهای اثر گذار بخش اقتصاد محسوب می شود و در توسعه اقتصاد ملی نقش ویژه ای ایفا می کند.

    محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه طی سال های گذشته شاهد اقدامات مناسبی در بازار سرمایه بودیم، افزود: اوج تحولات بازار سرمایه به قانون مجلس در سال 84 باز می گردد که با این قانون بازار سرمایه کشور رویکرد جدیدی را تجربه کرد.

    وی با اشاره به اینکه در سال 88 بحث قانون ابزار های جدید مالی بازار سرمایه مطرح و عملیاتی شد، گفت: باعث امیدواری است اکنون رییس سازمان بورس اعلام کرد پیش نویس قوانین بازار سرمایه کشور آماده شده و در قالب لایحه به مجلس ارائه خواهد شد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مثبت این اقدام و با تاکید بر اینکه تدوین پیش نویس اصلاح قوانین بورس یک خبر خوب برای فعالین بازار سرمایه محسوب می شود، گفت: درخواست ما این بود که این پیش نویس در اختیار کمیسیون اقتصادی قرار بگیرد تا در کمیته تخصصی به ریاست دکتر بحرینی فرآیند بررسی آن آغاز و با توجه به ظرفیت های قانونی مواردی اصلاح، حذف یا به قانون بازار سرمایه کشور اضافه شود.

    وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی همواره همراه با بازار سرمایه است، ابراز امیدواری کرد: در صورتی که لایحه مذکور در ماه های پیش رو به مجلس ارائه شود این آمادگی وجود دارد تا پایان سال جاری اصلاح قانون بازار سرمایه عملیاتی شود.

    به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بررسی اصلاح قوانین بانکی کشور از سال گذشته در کمیته تخصصی آغاز و کلیات آن مهر ماه سال 95 در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و اکنون به مرحله بررسی جزییات وارد شده است.

    وی ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور ماه، قانون اصلاح نظام بانکی کشور پس از 33 سال تصویب و نهایی شود.

    در پایان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصلاح قوانین بازار سرمایه و نظام بانکی یکی از ضروری ترین مسائل اقتصادی کشور بود که اکنون محقق شده است.

    وی افزود: ظرفیت کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در اختیار همه فعالین اقتصادی کشور و بازار سرمایه است.

    برچسب ها