عصر خودرو

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر بازار- طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی مطمئن را محدود کرد و همچنین قوی‌ شدن ارزش دلار نزدیک به پایین‌ترین قیمت سه هفته گذشته معامله شد.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 80 سنت کاهش یافت و در 1256 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته به 1251.37 دلار عقب‌نشینی کرده بود که پایین‌ترین قیمت در سه هفته گذشته بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن تغییر چندانی نداشت و در 1257.30 دلار قرار گرفت. بهای معاملات این بازار روز گذشته 1.50 دلار یا به میزان 0.1 درصد افزایش یافت و در 1257 دلار بسته شد.

    بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه تحت تاثیر درآمدهای قوی‌تر شرکت‌ها و آمار مثبت تولید که ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را بهبود بخشید،  با دنبال کردن حرکت صعودی شاخص‌های جهانی، به سطح بالاتری صعود کردند.

    به گفته جیسون سریزولا، معامله‌گر گروه MKS، بهبود ریسک‌پذیری قیمت طلا را تحت فشار گذاشته است.

    بر اساس گزارش رویترز، نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود سیاستگذاران آمریکایی در این نشست نرخ‌های بهره را ثابت نگه دارند. با این همه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای ارزیابی روند آتی افزایش نرخ‌های بهره، منتظر بیانیه نهایی نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند.

    نرخ‌های بهره بالاتر تقاضا برای طلا که سوددهی ندارد را کاهش داده و با پشتیبانی از ارزش دلار، بهای این فلز ارزشمند را برای خریداران دارنده سایر واحدهای ارزها گران‌تر می‌کند. طبق ابزار دیده بان فدرال CME، احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست ژوئن فدرال رزرو حدود 70 درصد است.

    به گفته جوردن الیسئو، اقتصاددان ارشد در شرکت ABC بولیون استرالیا، نشست بانک مرکزی آمریکا ممکن است بر جهت حرکت قیمت طلا تاثیر گذارد. با این همه تا زمانی که نتیجه این نشست مشخص شود، طلا احتمالا در یک محدوده ثابت بین 1245 تا 1265 دلار معامله می‌شود. تنش‌های جهانی پیرامون کره شمالی کاهش پیدا کرده و به همین دلیل است که قیمت طلا عقب نشینی کرده است.

    انتظار برای سیگنال بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ‌های بهره در نشست ماه آینده، از ارزش دلار حمایت کرد. دلار پس از این‌که در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا به بالاترین حد در شش هفته گذشته صعود کرد، روز چهارشنبه ثابت بود و 111.97 ین معامله شد.

    ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone پیش‌بینی کرد طلا در طول ماه مه به حدود 1240 دلار سقوط می‌کند، اما در صورت اوج گیری تنش‌های ژئوپلیتیکی و ضعیف شدن دلار، احتمال بهبود قیمت طلا وجود دارد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 16.87 دلار رسید. بهای معاملات این فلز روز سه‌شنبه به 16.75 دلار صعود کرده بود که پایین‌ترین قیمت در سه ماه گذشته بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و 922.50 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 818.50 دلار رسید.

    برچسب ها