عصر خودرو

مدیر عامل کارگزاری بانک ملت اعلام کرد:

متولیان بازار سرمایه به قول خود وفا کنند

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه معتقد است: اگر می خواهیم حجم معاملات افزایش و بازار به لحاظ نقد شوندگی تقویت شود، باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به حذف محدویت ها و قوانین دست و پا گیر اقدام شود.

متولیان بازار سرمایه به قول خود وفا کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین, به تازگی معاون نظارت بر ناشران و اعضای شرکت بورس تهران از حذف حجم مبنا خبر داده  و گفته این اقدام شامل همه شرکت های بورسی  می شود و دامنه نوسان شرکت های این بازار تغییر خواهد کرد.

    این اقدام در حالی قرار است در نیمه اول سال جاری صورت گیرد که بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه،  رفع محدودیت ها در این بازار را مهمترین گام برای رونق و افزایش  یافتن حجم معاملات بر می شمارند.

    عباس نیکچری در پاسخ حذف حجم مبنا  و جایگزینی دامنه نوسان پویا گفت:برا ی شفافیت در بازار سرمایه و افزایش نقد شوندگی باید محدویت ها  برداشته شود ؛ازجمله این محدویت ها دامنه نوسان ثابت و حجم مبنا است.

    وی افزود:متاسفانه هر سال متولیان بازار بر رفع آن محدودیت ها قول می‌دهند اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد .

    مدیرعامل کارگزاری بانک ملت  با ابراز امید واری درخصوص عملیاتی شدن این موضوع تصریح کرد:اگر می خواهیم حجم معاملات افزایش و بازار به  لحاظ نقد شوندگی تقویت شود، باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به حذف محدویت ها و قوانین دست و پا گیر اقدام شود.

    نیکچری این را هم یاد آور شد که نظارت مستمر بر بازار بدون دخالت ناظر بازار نیزباید صورت گیرد.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد :کل ارزش معاملات بازار سرمایه در تمامی بورس ها در سال 95حدود196هزارمیلیارد تومان بود که بنظرم رقم قابل توجهی نیست که  با حذف حجم مبنا رقم ارزش معاملات افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها