عصر خودرو

در معاملات دیروز بورس کالا؛

همسویی اونس و دلار بهای سکه آتی را نزولی کرد

عصر بازار- افت بهای اونس و دلار دو عامل بیرونی اثرگذار در کاهش قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران طی روز گذشته بود.

همسویی اونس و دلار بهای سکه آتی را نزولی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در سومین روز هفته، دومین افت متوالی دلار ثبت شد و این ارز تا محدوده 3 هزار و 760 تومان پایین رفت. روز دوشنبه، شاخص بازار ارز 9 تومان کاهش را تجربه کرد و روی قیمت 3 هزار و 766 تومان ایستاد. این افت در شرایطی رقم خورد که اونس نیز طی این روز با روند نزولی کار خود را آغاز کرده بود.

    به این ترتیب در معاملات دیروز هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا روند قیمتی کاهشی را به ثبت رساندند.

    بر اساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 227 هزار تومان، کاهش 0/32 درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و 262 هزار تومان افت 0/32 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و 302 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی 0/08 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و 341 هزار تومان معامله و با کاهش 0/13 درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون 381 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0/23 درصدی رو به رو شد.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به 4 هزار 430 قرارداد و ارزش 607 میلیارد ریال رسید.

    از بازار نقدی چه خبر؟

    دیروز بهای سکه در بازار نقدی نیز به تبعیت از اونس و دلار روند قیمتی رو به پایینی را تجربه کرد، به طوری سکه تمام بهار آزادی 5 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با پایین رفتن از کانال یک‌میلیون و 220 هزار تومان به قیمت یک میلیون و 216 هزار تومان رسید. همچنین نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با قیمت های 671 هزار تومان و 377 تومان در بازار نقدی معامله شد.

    به گفته فعالان، نزدیک شدن طلای جهانی به ابتدای محدوده هزار و 260 دلار یکی از عوامل اصلی ریزش کانالی سکه بود.

    برچسب ها