عصر خودرو

شاخص بازار سهام نزدیک به هزار واحد رشد کرد

جهش بورس با شارژ حقیقی‌ها

عصر بازار: شاخص کل بورس تهران روز گذشته حدود هزار واحد رشد را تجربه کرد و با عبور از کانال ۶۵ هزار واحدی در فاصله ۱۴۰ واحدی کانال ۶۶ هزار قرار گرفت.

جهش بورس با شارژ حقیقی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، کارشناسان معتقدند مدت‌ها است شرایط بازار مناسب ارزیابی می‌شود و تنها نگرانی از اخبار منفی دلیل اصلی واردنشدن معامله‌گران به بورس بود. با این حال انتشار اخباری مثبت از وین در روزهای اخیر باعث شد خریداران با توجه به مشوق‌های بنیادی بازار وارد فاز خرید سهام شوند.

    در این بین دو نکته قابل تامل در معاملات وجود دارد؛ نکته اول آنکه ورود معامله‌گران حقیقی به بورس در روز گذشته چشمگیر بود؛ به‌طوری‌که با نگاهی به معاملات 20 سهمی که بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند، شاهد حضور معامله‌گران حقیقی در قامت خریدار و حقوقی‌ها در صف فروش بودیم. افزایش حجم و ارزش معاملات در روز گذشته به ترتیب به میزان 210 و 178 درصد نسبت به میانگین ماه گذشته نیز نشانه دیگری است که به‌عنوان یک داده مهم از رونق این بازار حکایت دارد.

    در عین حال تعداد دفعات معاملات نیز به حدود 130 هزار رسیده که نشانه استقبال حقوقی‌ها از روند معاملاتی بازار سهام است. در این بین روز گذشته از 37 گروه صنعتی حاضر در بازار سهام، شاخص 29 صنعت با روند صعودی روبه‌رو شد و تنها 7 صنعت با افت قیمت مواجه شدند.

    برچسب ها