عصر خودرو

درخواست‌ برای توقف سیاست‌های تسهیل پولی در اروپا

عصر بازار- افزایش تورم در منطقه یورو موجب شده است درخواست‌ها برای پایان دادن به سیاست‌های تسهیل پولی در اروپا افزایش یابد.

درخواست‌ برای توقف سیاست‌های تسهیل پولی در اروپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، دفتر آمار کمیسیون اروپا اعلام کرده است که نرخ سالانه تورم مبنا از 0,7 درصد در ماه مارس به 1.2 درصد در ماه جاری افزایش یافته است.
    هین امر فشارهای موجود به رهبری آلمان بر بانک مرکزی اروپا را برای توقف سیاست های تسهیل پولی شدت بخشیده است.
    این در حالی است که ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا یک روز قبل از انتشار نرخ تورم این منطقه، به منظور کاهش فشارها اعلام کرده بود، تورم مهار شده است اما اقتصاد اروپا با وجود بهبود شرایط هنوز هم در خطر تزلزل قرار دارد.
    پس از انتشار آمار تورم در اروپا، نرخ برابری یورو نسبت به دلار با 0,6 درصد افزایش به 1.0939 دلار رسید. بنابراین بانک مرکزی اروپا باید زودتر از انتظار در مورد پایان دادن به سیاست های تسهیل پولی به جمع بندی برسد.
    بر خلاف تورم کل اروپا که در همین زمان از 1,5 درصد به 1.9 درصد افزایش یافته است، تورم مبنا بر اساس قیمت مواد غذایی و نفت برآورد می شود در نتیجه معیار بهتری برای سنجش افزایش قیمت ها به حساب می آید.
    دراگی در این زمینه گفته است که هنوز برای مذاکره در خصوص سیاست های تسهیل پولی زود است و بانک های مرکزی اروپا قصد دارند بر اساس همین سیاست از اکنون تا پایان سال ماهانه به ارزش 60 میلیارد یورو اوراق خریداری کنند.
    به گفته وی، با توجه به هدف گذاری تورم زیر 2 درصد از سوی بانک مرکزی اروپا، تورم هنوز روند رو به افزایشی را نشان نداده است.

    برچسب ها