عصر خودرو

اتمام امکان‌سنجی پالایشگاه‌های بندرعباس و تهران

عصر بازار- معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از اتمام امکان‌سنجی پالایشگاه‌های بندرعباس و تهران خبر داد و گفت: امکان‌سنجی این پالایشگاه‌ها توسط مشاور خارجی نهایی شده است.

اتمام امکان‌سنجی پالایشگاه‌های بندرعباس و تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا،شاهرخ خسروانی  با اعلام خبر فوق افزود: پس از اتمام مراحل امکان سنجی توسط مشاوران خارجی قدم بعدی توسعه این پالایشگاه‌ها درحال انجام است و در حال حاضر این پالایشگاه‌ها دنبال بحث تامین منابع مالی و EPC هستند.

    وی درمورد سرمایه مورد نیاز برای توسعه پالایشگاه‌ها توضیح داد:به طور کلی برای توسعه پالایشگاه‌های آبادان، بندر عباس، تهران و تبریز حدود 14 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که  سرمایه مورد نیاز  برای توسعه پالایشگاه آبادان تامین شده و قرارداد این پالایشگاه قبل از سال جدید بین طرف ایرانی و طرف چینی نافذ شده است. این پالایشگاه پیمانکار داخلی هم دارد.

    معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در ادامه با اشاره به ساخت پالایشگاه آناهیتا توسط بخش خصوصی نیز اظهار کرد: آناهیتا یک پالایشگاه  150 هزار بشکه‌ای در منطقه کرمانشاه است که ساخت آن کاملا توسط بخش خصوصی انجام می شود. ساخت این پالایشگاه نیز در مرحله مذاکره برای تامین منابع مالی است.

    بر اساس این گزارش، خسروانی پیش ازاین گفته بود نوسازی پالایشگاه‌ها با همکاری شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و با هدف کاهش نفت کوره و استانداردسازی محصولات این پالایشگاه ها انجام می‌شود.

    برچسب ها