عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی خبر داد:

خرید تضمینی ۵۶۷ هزارتن گندم و کلزا در استان‌های جنوبی کشور

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی ۵۰۰ هزار تن گندم طی ۲۰ روز گذشته خبر داد و گفت: کار خرید تضمینی در هشت استان کشور عملیات خرید شروع شده است.

خرید تضمینی ۵۶۷ هزارتن گندم و کلزا در استان‌های جنوبی کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علی قنبری گفت: تاکنون حدود 550 هزار تن گندم معمولی و دوروم با نرخ مصوب 1300 و 1330 تومان توسط مراکز شرکت بازرگانی دولتی ایران از کشاورزان در 8 استان خریداری شده است.
    معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد، بیشترین میزان خرید را تا امروز مربوط به استان خوزستان با 410 هزار تن و پس از آن، استان کرمان با 67 هزارتن اعلام کرد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: دو استان ایلام و کهگیلویه و بویر احمد روز یکشنبه وارد عملیات خریدگندم شده‌اند و برودت هوا و بارندگی مداوم در کشور علت اصلی تاخیر در شروع برداشت و خرید گندم در برخی استان‌ها است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی به خرید تضمینی دانه روغنی کلزا همزمان با خرید گندم اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 17 هزار و 500 تن کلزا با نرخ 2783 تومان از کشاورزان در هفت استان خریداری شده است.

    وی استان هایی که وارد عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا شده اند را شامل خوزستان، ایلام، کرمان، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و بوشهر اعلام کرد و افزود: بیشترین خرید کلزا در استان های خوزستان با تحویل 10 هزار و 763 تن و ایلام با خرید 4700 تن بوده است.

    برچسب ها