عصر خودرو

سهم کودکان از سود سهام عدالت چقدر است؟

عصر بازار- سرپرست خانوار باید برای کودک مشمول سهام عدالت خود به صورت جداگانه حساب باز کنند، زیرا سود سهام به حساب سرپرستان خانوار واریز نخواهد شد.

سهم کودکان از سود سهام عدالت چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از میزان، در حالی که حدود دو هفته از بازگشایی سامانه سهام عدالت برای ارائه شماره حساب می‌گذرد که تمامی مشمولین خانوار باید به صورت جداگانه حساب شخص باز کنند و بعد از تبدیل آن به شماره شبا آن را به سامانه سهام عدالت ارائه کنند.

    سود سهام عدالت مشمولین در نیمه دوم سال جاری به حساب شخصی افراد واریز خواهد شد که مبلغ این سود حدود 90 هزار تومان پیش بینی شده است.

    در این میان خانوارهایی هستند که کودکان مشمول سهام عدالت دارند که این سرپرست خانوار باید برای این افراد نیز به عنوان ولی یا قیم شماره حساب مستقل تهیه و سپس به سامانه سهام عدالت ارائه دهد زیرا سود همانند یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز نمی‌شود و هر فرد باید حساب مستقلی برای دریافت سود ارائه کند.

    دراین مشمولین سهام عدالت برخی دارای کد سهام بوده ولی امکان ورود به سامانه را ندارند که این افراد به علت تکمیل نشدن ثبت‌نامشان باید تا سری جدید نام نویسی منتظر بماند و به گفته مشاور سازمان خصوصی‌سازی این افراد جز اولویت‌های اولیه سری بعدی مشمولین خواهند بود.

    این در حالی است که از بین 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر مشمول دریافت سهام عدالت که ثبت نام آنها قطعی شده است حدود دو میلیون نفر فوت شده‌اند و جای سوال است که چه بر سر سود سهام افراد متوفی خواهد آمد.

    تکلیف مشمولان متوفی سهام عدالت به این صورت است که دریافت سود سهام از سوی وراث آنها امکان‌پذیر خواهد بود که نیازمند طی مراحل لازم بوده و متعاقبا از سوی سازمان خصوصی سازی اعلام خواهد شد.

    برچسب ها