عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

رشد حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۶ هزار ۸۹۴ قرارداد و ارزش ۹۴۶ میلیارد ریال رسید که نسبت به شنبه گذشته رشد ۱۶ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۵ هزار و ۸۹۹ قرارداد رسیده بود.

رشد حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران،در دومین روز هفته، شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 781 تومان آغاز کرد که افزایشی 5 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت و همین موضوع موجب تغییر مسیر مثبت بازار آتی سکه در روز یکشنبه بود.

    به این ترتیب در معاملات دیروز هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا روند مثبتی را تجربه کرد.

    به این ترتیب بر اساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 231 هزار تومان، افزایش 0/23درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و 263 هزار تومان رشد 0/32 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و 303 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت 0/34 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و 343 هزار تومان معامله و با افزایش 0/42درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون 384 تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت 0/65 درصدی رو به رو شد.

    از بازار نقدی چه خبر؟

    دیروز بهای سکه در بازار نقدی نیز به تبعیت از دلار روند مثبتی را تجربه کرد.

    بازگشت قیمت دلار در روز یکشنبه در شرایطی صورت گرفت که برخی معامله‌گران انتظار داشتند، این ارز تا مرز 3هزار و 800 تومان بالا اما در این همین محدوده متوقف شد و موجب افزایش یک هزار تومانی بهای سکه تمام شد.

    به طوری که سکه طرح امامی طی این با قیمت یک‌میلیون و 220 هزار تومان به فروش رسید. این در شرایطی است که نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با قیمت های 674 هزار تومان و 379 تومان در بازار نقدی معامله شد.

    برچسب ها