عصر خودرو

رئیس هیأت مدیره شرکت کارگزاری راهبرد:

خبرهای خوش سیاسی موجب رشد بازار است

عصر بازار: رئیس هیأت مدیره شرکت کارگزاری راهبرد گفت: هر گاه یک خبر سیاسی خوب منتشر شده بازار حرکت کرده و به صورت غول آسا رشد داشته است.

خبرهای خوش سیاسی موجب رشد بازار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷:۰۰

    امیر عباس کنی در گفتگو با «عصر بازار» در خصوص احتمال ایجاد توافق هسته ای و تاثیر آن بر بازار بورس و سرمایه گفت: در حال حاضر در بازار بورس کشورقیمت سهام شرکت ها و متوسط قیمت ها بسیار پایین است و در بازار سهام همچنان صحبت از ارزانتر شدن است اما همیشه یک جو سیاسی و اقتصادی توانسته این بازار را تحت تاثیر خود قرار بدهد البته ممکن است یک خبر بد هم موجب حرکت بازار شود و احتمال دارد در صورت عدم توافق هسته ای نیز شاهد رشد بازار باشیم.
    وی با اشاره به احتمال توافق هسته ای در چند روز آتی اضافه کرد: ابتدا و در چند ماه اول بازار باید به جلو حرکت کند چون الان در حدود یک سال و هشت ماه است که بازار سهام سیر نزولی داشته پس باید ابتدا بازار به قیمت نرمال و طبیعی برسد و پس از آن مشاهده کرد که آیا این هیجان در بازار ادامه خواهد داشت یا خیر؟
    رئیس هیأت مدیره شرکت کارگزاری راهبرد با بیان اینکه وقتی بازار سیر صعودی به خود می گیرد این روند تا بروز عامل دیگری که جلو رشد آن را بگیرد ادامه پیدا می کند تصریح کرد: بازار سهام می تواند در مرحله نهایی خود به 140 هزار واحد برسد که ابتدا به 102 هزار تا 104 هزار واحد خواهد رسید و پس از آن می تواند تا بیش از 140 هزار واحد نیز رشد کند اما این امر حداقل تا 2 سال به زمان نیاز دارد.
    کنی در خصوص تاثیر توافق احتمالی هسته ای بر جذب سرمایه گذاری خارجی بیان داشت: در صورت توافق به طور حتم این روند مثبت خواهد بود و به دلایل فرهنگی و اقتصادی و مشابهت های فرهنگی بین کشور ما و دیگر کشورها موجب جلب سرمایه گذاری می شود و می توان گفت این امر بیش از آن که به نفع کشور ما باشد به نفع اروپا و آمریکا است.
    وی همچنین جذب سرمایه گذار خارجی را در بهبود روند مثبت بورس بسیار مهم ارزیابی کرد.
    رئیس هیأت مدیره شرکت کارگزاری راهبرد با بیان اینکه به افتتاح بورس ارز خوشبین نیست تشریح کرد: نمی توان به فرآیند اجرایی شدن بورس ارز در آینده نزدیک امیدوار بود چون ابتدا باید در کشور ارزش افزوده ایجاد شود و پس از آن تولید و توزیع و صادرات باید به سطح مطلوبی برسد تا بورس ارز به نتایج مطلوبی دست پیدا کند.
    کنی در پایان ابراز امیدواری کرد: پول ها باید به بازار سرمایه وارد شود و بازار سرمایه از بانک محوری به سرمایه محوری تغییر کند تا بازار سهام توسعه یابد و مردم هم از سود سهام بهره مند شوند.

    برچسب ها