عصر خودرو

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد:

اصلاح قوانین بازار سرمایه در دستور کار سازمان بورس

عصر بازار- صبح امروز ( دوشنبه ۱۱ اردیبهشت)، نخستین همایش ملی حقوق بازار سرمایه با همت انجمن حقوق اقتصادی ایران در خانه اندیشمندان علوم اسلامی و با حضور رییس سازمان بورس و برخی از مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد.

اصلاح قوانین بازار سرمایه در دستور کار سازمان بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: رشته مالی، آی تی و حقوق سه پایه اصلی در بازار سرمایه هستند.

    وی با بیان اینکه در بازار سرمایه شفافیت مهمترین اصل محسوب می شود گفت: تخلف در سازمان بورس پیگیری می شود و افراد تا 150 میلیون و شرکت ها تا 250 میلیون در صورت تخلف به صورت قطعی و لازم الاجرا جریمه می شوند و در مورد اختلافات حرفه ای هیات داوری امکان رسیدگی به اختلافات را دارد.

    وی در خصوص جرایم بازار سرمایه گفت: جرایم در بازار سرمایه به مواردی اطلاق می شود که بازار را تحت تاثیر و نوسان کاذب قرار دهد. این موارد می تواند شامل افشای اطلاعات نادرست در بازار و انتشار اطلاعات محرمانه قبل از انتشار عمومی باشد که در این موارد فقط دادگاه صلاحیت رسیدگی دارد.

    سخنگوی سازمان بورس با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون بازار سرمایه گفت: با شناسایی خلا ها، اصلاح قانون بازار و قانون تجارت در دستور کار سازمان بورس قرار گرفته است.

    وی با اشاره به برخی از دلایل اصلاح قوانین بازار سرمایه اظهار داشت: پراکندگی قوانین، مشکلات تعاریف قانونی، عدم وجود تعریف برخی مفاهیم موجود و یا جدید در بازار اوراق بهادار و محدودیت اعمال حاکمیت شرکتی از جمله مواردی است که ضرورت اصلاح قوانین بازار سرمایه را پر رنگ می کند.

    رییس سازمان بورس با اشاره به برخی از مواد قانونی فعلی بازار سرمایه گفت: در برخی از مواد قانون از جمله ماده 35 امکان کشف، شناسایی و پیگیری جرایم به سازمان بورس داده شده است که بر همین اساس به شکل روزانه خرید و فروش های افراد رصد می شود تا حرکت های شبه دستکاری سریعاً شناسایی شود.

    دکتر محمدی به اهمیت سلامت و شفافیت بازار سرمایه  اشاره و اظهار داشت: کاهش ریسک، ایفای تعهدات، نقدشوندگی و منصفانه بودن معاملات وظیفه نهاد ناظر بازار سرمایه (سازمان بورس اوراق بهادار) است.

    برچسب ها