عصر خودرو

عدم تعطیلی دولت آمریکا، بازارها را مثبت کرد

عصر بازار-بازارهای آسیایی در نخستین روز معاملاتی هفته با روند رو به رشد همراه شدند در حالی که قیمت ین با روند کاهشی همراه شد.

عدم تعطیلی دولت آمریکا، بازارها را مثبت کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، تصمیم مجلس آمریکا مبنی بر عدم تعطیلی دولت فدرال موجب رشد شاخص ها در نخستین ساعات معاملاتی شد.

    بر اساس این گزارش، کنگره آمریکا در خصوص لایحه بودجه ای که تا 30 سپتامبر سال میلادی جاری (2017) اعتبار دارد، به توافق رسید.

    بودجه 1 تریلیون دلاری آمریکا که باید تا جمعه آینده به تایید مجالس نمایندگان و سنا برسد، افزایش هزینه نظامی مورد نظر رئیس جمهوری آمریکا را در خود می گنجاند حال آنکه در آن هزینه ای برای ساخت دیوار مرزی مکزیک قید نشده است.

    گفتنی است جمعه گذشته کنگره آمریکا موافقت کرد تا به خود مجالی یک هفته ای برای اتخاذ تصمیم نهایی بدهد و به این ترتیب، مانع از تعطیلی دولت فدرال شد.

    در صورت عدم توافق کنگره ، تنها نهادهای ضروری دولت فدرال قادر به ادامه فعالیت بودند و مراکز دیگر نظیر پارک های ملی، موزه ها و اماکنی از این قبیل به حال تعطیل در می آمدند.

    آخرین باری که کار دولت فدرال به تعطیلی کشید سال 2013 میلادی بود و این وضعیت برای مدت 17 روز ادامه داشت.

    هنوز جزئیاتی از لایحه بودجه مورد توافق کنگره ارائه نشده است.

    با این حال، طبق بودجه جدید، ترامپ 15 میلیارد دلار از بابت افزایش بودجه نظامی دریافت خواهد کرد و 1.5 میلیارد دلار دیگر نیز برای تقویت امنیت مرزی  به دست خواهد آورد.

    در عین حال، تقاضای ترامپ برای کاهش بودجه بخش تحقیقات پزشکی و وام های رفاه اجتماعی با مخالفت کنگره مواجه شد.

    بر این اساس، بازارها نیز به این تصمیم مجلس آمریکا واکنش مثبت نشان دادند و بازارهای آسیایی به عنوان نخستین بازاری که فعالیت خود را آغاز می کند با افزایش شاخص ها همراه شد.

    در این بازارها، شاخص آسیا پاسفیک با روند رو به رشد همراه شد در حالی که شاخص های بورس ژاپن با بیشترین میزان رشد در سال جاری میلادی همراه شدند.

    نائوکی فوجیوارا، مدیر صندوق سرمایه گذاری شرکت مدیریت سرمایه گذاری شین کین در این خصوص اظهار داشت: به توافق رسیدن کنگره بر سر عدم تعطیلی دولت فدرال، تأثیر بسزایی بر بازارها داشت به خصوص این که این تصمیم بدون دردسر اتخاذ شد.

    در این میان، بازارهای جهانی به دلیل مصادف بودن با روز جهانی کارگر و تعطیلی رسمی در بسیاری از کشورها، معاملات خاصی را به ثبت نرساندند در حالی که بازارهای چین، هند، روسیه، بریتانیا، هنگ کنگ، آلمان ، سنگاپور و مکزیک در تعطیلات به سر می برند .

    در بازار ژاپن شاخص تاپیکس با رشد 0.3 درصدی همراه شد در حالی که بورس استرالیا با عدم تحرک شاخص اس اند پی مواجه شد در حالی که بورس نیوزلند با رشد 0.2 درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها