عصر خودرو

صادرات ۱.۹ میلیون تن تولید پارسال فولاد خوزستان به آسیا،‌ آفریقا و آمریکا

عصر بازار- معاون شرکت فولاد خوزستان گفت: پارسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن صادرات فولاد این واحد تولیدی به بازارهای آسیا، آفریقا و آمریکا راه یافت.

صادرات ۱.۹ میلیون تن تولید پارسال فولاد خوزستان به آسیا،‌ آفریقا و آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «بهمن تجلی زاده» یکشنبه در همایش «بازاریابی مدرن، فروش و صادرات محصولات فولادی و مواد اولیه» که از سوی استیل پرایس (Steel Price) در هتل پارسیان کوثر تهران برپا شد، افزود: 41 درصد صادرات فولاد خوزستان راهی بازار کشورهای مشترک المنافع (سی.آی.اس) شد، 40 درصد نیز به جنوب شرق آسیا و 10 درصد به آمریکای جنوبی رسید و بقیه در شمال آفریقا و کانادا عرضه شد.
    به گفته وی، پارسال 53 درصد از تولیدات فولاد خوزستان رهسپار بازارهای صادراتی شد؛ به این ترتیب بالاترین سهم صادراتی این واحد تولیدی در سال 1395 رقم خورد.
    بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی سال 1394 برای نخستین بار چهار میلیون و 200 هزار تن از تولیدات فولادی خود را به بازارهای صادراتی فرستاد که این میزان پارسال به پنج میلیون و 500 هزار تن رسید.

    ** پیش بینی ظرفیت تولید 13.6 میلیون تنی
    معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان گفت: براساس برنامه ریزی ها، ظرفیت این واحد تولیدی که سابقه صادراتی 25 ساله دارد. در افق 1404 خورشیدی ( 2025 میلادی) به 13 میلیون و 600 هزار تن می رسد؛ در حالی که 10 میلیون تن از تولید مازاد است.
    تجلی زاده اضافه کرد: روند رو به رشد تولید، ضرورت شناسایی بازارهای جدید صادراتی را طلب می کند و بنابراین براساس برنامه های پیش بینی شده در سند چشم انداز، باید به دنبال مشتریان تازه بود و به تنوع تولید اندیشید.
    وی افزود: واقعیت بازار این است که مشتریان داخلی و خارجی به خرید محصول کیفی با قیمت مناسب می اندیشند و ثبات و پایداری تولیدات نیز برای آنها اهمیت بسزایی دارد.
    تجلی زاده گفت: همزمان با ایجاد واحدهای جدید فولادسازی در کشور باید در اندیشه افزایش صادرات نیز بود، زیرا نقشه راه صادراتی اهمیت بسزایی دارد. در غیر این صورت کاهش تولید واحدهای تولید کننده فولاد اجتناب ناپذیر است.
    بر اساس این گزارش،  واحدهای فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان بالاترین سهم تولیدات فولادی کشور را دارند؛ اکنون ظرفیت تولید کشور در این بخش به 29 میلیون تن رسیده و میزان تولید فولاد خام هم 18 میلیون تن است.
    انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در سه ماه نخست سال 2017 ( از یازدهم دی 1395 تا یازدهم فروردین 1396) با تولید بیش از چهار میلیون و 500 هزار تن فولاد خام، نسبت به دوره مشابه در سال 2016 رشد 12.7 درصدی را ثبت کرد.

    برچسب ها