عصر خودرو

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

۹۵درصد از هدف‌گذاری صادراتی فولاد محقق شد

عصر بازار- در حالیکه هدف‌گذاری‌ها برای توسعه صادرات و کسب بازارهای جهانی در خصوص فولاد به اذعان انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ۵.۸ میلیون تن بود، دبیر این انجمن از صادرات ۵.۵ میلیون تن فولاد در سال گذشته خبر داد.

۹۵درصد از هدف‌گذاری صادراتی فولاد محقق شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رسول خلیفه سلطان با بیان اینکه سنجش خروجی فولادسازان دیگر ارقام تولید نیست، اظهار کرد: بنابر وضعیتی که در تولید و جذب بازار صورت گرفته است، عملکرد فولاد نشان می‌دهد که از هدف‌گذاری 5.8 میلیون تنی صادرات فولاد در سال گذشته 5.5 میلیون تن صادرات قطعی صورت گرفته و این رقم از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه وضعیت خروجی فولاد را بر اساس صادرات محاسبه می‌کنیم، نه تولید.

    وی در ادامه با اشاره به رشدی که در حوزه صادرات به وجود آمده است، گفت: رقمی که در سال گذشته به آن رسیدیم نشان می‌دهد رشد قابل توجهی در صادرات فولاد صورت گرفته و می‌توان گفت حدود 27 درصد رشد صادرات فولاد نسبت به سال 1394 اتفاق افتاد که پیش‌بینی می‌کنیم این رشد با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد.

    دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در حالی که اوضاع فولاد را امیدوارکننده توصیف کرد، اظهار کرد که در دولت قبل دچار رکود در حوزه فولاد بودیم و رشد اقتصادی منفی بود اما می‌بینیم که با وجود خالص واردات 11 میلیون تن فولاد در سال 1386 صنعت فولاد موفق شد به 2.5 میلیون تن خالص صادرات فولاد در زمان بعد از بحران و این رکود دامن‌گیر برسد که به عبارتی بیش از 13 میلیون تن رشد و ارتقا در این صنعت بوده است.

    پیش‌بینی رشد 10 درصدی فولاد در سال آینده

    خلیفه سلطان در ادامه با اشاره به رقم رشد فولاد در سال‌های گذشته گفت: با نگاهی به تاریخچه عملکرد فولاد می‌توان دید که در سال‌های گذشته رشد مناسبی در این صنعت صورت گرفته و در سال های قبل به طور میانگین نیز رشد صنعت فولاد حدود 5.7 درصد بود که پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند امیدوارکننده‌ای که در پیش است، در سال پیش رو این رشد می تواند به 10 درصد هم افزایش یابد.

    وی همچنین با اشاره به برنامه تولید 55 میلیون تن فولاد که به عنوان یک هدف‌گذاری کلان از سوی دولت و متصدی معادن و صنایع معدنی یعنی وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شده بود، فضای این رقم را بیشتر یک هدف‌گذاری عنوان کرد تا موضوعی که به صورت کامل دست‌یافتنی باشد.

    دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در زمینه تولید 55 میلیون تن فولاد، فضایی وجود دارد که باید آن را به عنوان یک هدف بالادستی در نظر گرفت که ما هم در این مسیر حرکت می‌کنیم که البته وابسته به طرح‌های فولادی است که هم‌اکنون در دست ساخت بوده و قرار است طی سال‌های آینده وارد چرخه تولید این محصول شود.

    برچسب ها