عصر خودرو

کارشناسان پیش بینی کردند ؛

نیاز ۲ تریلیون دلاری ایران به سرمایه‌گذاری صنعتی طی ۱۰ سال آینده

عصر بازار- در حالی که ایران قصد دارد به قدرت اقتصادی و تکنولوژیک منطقه تبدیل شود کارشناسان معتقدند ایران به ۲ تریلیون دلار سرمایه گذاری صنعتی در طی ۱۰ سال آینده نیاز دارد.

نیاز ۲ تریلیون دلاری ایران به سرمایه‌گذاری صنعتی طی ۱۰ سال آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری گلوبال ترید مگ، پس از توافق هسته ای اخیر، تعداد قابل توجهی از شرکت های اروپایی و آمریکایی اعلام کرده اند که در استراتژی های خود نسبت به ایران بازنگری می کنند.
    شرکت های آمریکایی در حال بررسی امکان ورود مجدد به بازار ایران هستند. در این مسیر بررسی ساختار حقوقی داخل ایران ضروری است. آینده روابط سیاسی و اقتصادی ایران و آمریکا نیز یکی از عوامل مهمی است که باید بررسی شود.
    سیاست های تحریمی و مقررات اتحادیه اروپا و دیگر کشورها نیز باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. به دست آوردن اطلاعات در این حوزه ها ضروری است تا از ریسک های احتمالی جلوگیری شود.
    ایران قصد دارد به قدرت اقتصادی و تکنولوژیک منطقه تبدیل شود. هرچند تحریم های اقتصادی غرب، تاثیر منفی قابل توجهی در رسیدن ایران به اهدافش داشته، اما این اهداف همچنان پابرجا هستند. شاخص های مهم اقتصادی نظیر تورم و بیکاری به دلیل تحریم ها بدتر شده، اما این کشور به لطف دارا بودن منابع عظیم طبیعی، در آستانه رشد قابل توجه در دوره پس از تحریم ها قرار دارد.
    ایران همچنین قصد دارد اقتصاد دانش بنیان خود را توسعه دهد و تلاش دارد در همکاری با شرکت های خارجی از دو عنصر مهارت و انتقال تکنولوژی بهره مند گردد. بر اساس جدیدترین ارزیابی ها، ایران به 2 تریلیون دلار سرمایه گذاری صنعتی در طی 10 سال آینده نیاز دارد. این کشور در حال حرکت از یک طرز فکر مبتنی بر واردات به سمت یک طرز فکر مبتنی بر توسعه بخش تولید و افزایش صادرات است. بنابراین این کشور همکاری با شرکت هایی که مایل به ایجاد واحدهای مستقل یا با همکاری مشترک در ایران داشته باشند را ترجیح خواهد داد.
    انتخاب یک شریک ایرانی نیز یک عامل مهم است که در زمینه فعالیت های غیرمستقیم شرکت های خارجی در ایران مهم است. گفتنی است، ایران از طرق تصویب قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی ریسک سرمایه گذاری خارجی را تا حد زیادی در این کشور کاهش داده است. ایران همچنین گام های مهمی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور از طریق اعطای 100 درصدی مالکیت به شرکت های خارجی و پیشنهاد تعرفه های مالیاتی رقابتی به آنها برداشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها