عصر خودرو

سری جدید ثبت نام سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟

عصر بازار- افرادی که در سری گذشته جز مشمولین سهام عدالت نبوده‌اند باید برای دریافت سهام عدالت تا نام‌نویسی مجدد که احتمالا اواخر سال جاری خواهد بود صبر کنند.

سری جدید ثبت نام سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از میزان، بعد از گذشت حدود 11 روز از راه اندازی سامانه وصول شماره شبا بانکی مشمولان، بیش از 13 میلیون شماره شبا بانکی با سامانه ارائه شده است.
    مشمولان سهام عدالت میتوانند کماکان با مراجعه به سامانه سهام عدالت از وضع سهامداری و اطلاعات صورت حساب خود نیز آگاه شوند.در حال حاضر هر گونه معامله برگه سهام عدالت ممنوع و فاقد اعتبار است.
    در بانک اطلاعاتی مشمولان سهام عدالت تنها ثبت نام شدگان قطعی مشمولان سهام عدالت محسوب می شوند و هرگونه جابجایی مالکیت و هر نوع معامله سهام و یا خرید و فروش برگه های در دست مشمولین غیر قانونی و بلااثر است.
    آزاد سازی و معاملاتی شدن سهام عدالت نیاز به مجوز مراجع ذیصلاح قانونی دارد، زمان و نحوه معاملات سهام عدالت متعاقبا به صورت گسترده به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
    برگه های در اختیار مشمولین صرفا تاییدیه ثبت نام و عضویت در طرح سهام عدالت است و ارزش معاملاتی ندارد و در زمان آزادسازی معامله و خرید فروش نیازی به ارائه این برگ ها از سوی مشمولین نیست.
    ارزش سهام تخصیصی اولیه به هر نفر در زمان ثبت نام یک میلیون تومان بوده و در خانوارهای بالای 5 نفر مبلغ پنجاه میلیون ریال به تعداد اعضای خانوار تقسیم می وشد.
    میزان سهام تسویه شده هر فرد در صورتحساب آن مشمول قید شده و هر فرد مجاز است الباقی سهام را با پرداخت نقدی خود تملک کند که مبلغ آن نیز متعاقبا در صورتحساب هر مشمول از طریق همی سامانه اعلام می شود.
    ارزش روز سهام متناسب با افزایش یا کاهش ارزش سهام شرکتهای سرمایه پذیر در نوسان است لیکن در حال حاضر می توان با تخمین مناسب اعلام کرد ارزش روز این سهام حدود دو برابر ارزش زمان واگذاری و تخصیص اولیه آن است.
    بر این اساس به آن دسته از افرادی که تا قبل از سال 87 مشمول سهام عدالت شده اند از محل سود عملکرد سالهای 85 و 86 مبالغی به عنوان سود پرداخت شده است و به استناد تبصره 1 ماده 100 قانون برنامه پنجم توسعه جهوری اسلامی ایران که اشعار می دارد پرداخت هرگونه سود سهام عدالت تا سقف اقساط سررسید شده ممنوع است از سال 87 به هیچ یک از مشمولین سودی پرداخت نشده است و مبالغ مذکور بابت مطالبات دولت ناشی از اقساط سهام واگذار شده به حساب خزانه واریز شده است.
    به علاوه ثبت نام سری جدید مشمولین سهام عدالت پس از ساماندهی سری قبلی و پرداخت سود، از پایان سال جاری صورت خواهد گرفت و افرادی که در سری قبل ثبت نام آن‌ها کامل نشده ولی دارای برگه سهام هستند در سری اول ثبت نامی‌های سهام عدالت قرار دارند.

    برچسب ها