عصر خودرو

محصولات پلیمری در سراشیبی قیمت؛

کریلوبوتادین استایرن و پلی اتیلن های ترفتالات ارزان شدند

عصر بازار- مقایسه قیمت پایه محصولات پلیمری در تاریخ ۳ و ۱۰ اردیبهشت نشان می دهد که اکثر کالاها به روند نزولی خود ادامه داده اند.

کریلوبوتادین استایرن و پلی اتیلن های ترفتالات ارزان شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، بیشترین کاهش قیمت پایه متعلق به اکریلوبوتادین استایرن(ABS) با 3.6 درصد کاهش نسبت به دو هفته گذشته است. این کالا از 6 هزار و 951 تومان به 6 هزار و 697 تومان رسیده است.

    در رتبه بعدی بیشترین کاهش قیمت ها، پلی اتیلن های ترفتالات نساجی با 1.4 درصد افت نسبت به دو هفته گذشته قرار دارند، گرید TG641 و پلی اتیلن ترفتالات TG645SB به میزان 49 تومان و گرید TG645 و پلی اتیلن ترفتالات TG641SB به ترتیب 47 و 51 تومان ارزان شدند.

    در رده بعدی افت قیمت ها هم پلی اتیلن سبک فیلم با 0.9 درصد کاهش نسبت به دو هفته قبل قرار دارد، این کالا 41 تومان ارزان شده است. پلی اتیلن های ترفتالات بطری نیز 0.6 درصد کاهش نسبت به دو هفته قبل روبه رو شدند.

    همچنین پی وی سی ها نیز نسبت به دو هفته اخیر روندی نزولی داشتند، این کالاها 0.3 درصد ارزان شدند، گرید 57 و 70 به میزان 13 تومان و گرید 60 و 65 نیز 12 تومان ارزان شدند.

    در گروه پلی اتیلن ها نیز پلی اتیلن سنگین فیلم به میزان 0.1 درصد نسبت به دو هفته اخیر افت قیمت داشت، این کالا از 4 هزار و 29 تومان به 4 هزار و 23 تومان رسید.

    پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی نیز به ترتیب 0.7 و 0.6 درصد کاهش قیمت داشتند.

    در همین حال تعداد محدودی از محصولات پلیمری با افزایش اندک قیمت روبه رو شدند که در صدر آنها پلی اتیلن سنگین اکستروژن PE80، پلی استایرن مقاوم، پلی اتیلن سنگین تزریقی، و دورانی با 0.1 درصد رشد قرار دارند.

    همچنین پلی اتیلن سبک خطی و پلی استایرن معمولی نیز روندی افزایشی داشتند، این کالاها 0.03 نسبت به دو هفته اخیر رشد قیمت داشتند.

    در محاسبه قیمت پایه محصولات پلیمری قیمت دلار نیز با 0.1 درصد کاهش به رقم 3 هزار و 744 تومان رسید.

    برچسب ها