عصر خودرو

افت و خیز قیمت پایه محصولات شیمیایی؛

افزایش قیمت اوره صنعتی و پارازایلین

عصر بازار- بررسی قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۳ و ۱۰ اردیبهشت نشان می دهد که برخی از کالاها با افزایش و برخی دیگر نیز با کاهش روبه رو بوده اند.

افزایش قیمت اوره صنعتی و پارازایلین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» بورس کالای ایران، بیشترین افت قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به اوره صنعتی با 4.3 درصد نسبت به دو هفته قبل است، این کالا از رقم 779 به 745 تومان رسید.

    پارازایلین نیز در رتبه دوم بیشترین افت قیمت ها قرار دارد، این کالا 2.5 درصد نسبت به دو هفته اخیر کاهش قیمت داشته است و از رقم 2 هزار و 799 تومان به 2 هزار و 729 تومان رسیده است.

    همچنین اورتوزایلین، بنزن، آروماتیک سنگین، استایرن منومر و اسیداستیک نیز روندی نزولی داشتند. به طوری که اورتوزایلین 1.3 درصد، بنزن 1.7 درصد، آروماتیک سنگین 1.9 درصد و اسیداستیک هم 1.1 درصد نسبت به دو هفته اخیر کاهش قیمت داشتند.

    کمترین افت قیمت نیز متعلق به زایلین مخلوط با 0.1 درصد کاهش نسبت به دو هفته اخیر است، این کالا از یک هزار و 934 به یک هزار و 931 تومان رسیده است.

    در همین حال برخی از محصولات در گروه شیمیایی ها، با رشد قیمت نسبت به دو هفته قبل روبه رو شدند. کریستال ملامین، اوره پریل، ایزوبوتانول، نرمال بوتانول، دی اتیلن گلایکول، دی اتیل هگزانول و متانول در این گروه از کالاها قرار دارند.

    کریستال ملامین 0.1 درصد نسبت به دو هفته اخیر رشد قیمت داشته و از رقم 4 هزار و 883 تومان به 4 هزار و 891 تومان رسیده است.

    اوره پریل، دی اتیل هگزانول، ایزوبوتانول و نرمال بوتانول نیز نسبت به دو هفته اخیر 0.1 درصد رشد قیمت داشتند.

    همچنین در محاسبه قیمت پایه محصولات شیمیایی، دلار با افت 0.1 درصدی به رقم 3 هزار و 744 تومان رسید.

    برچسب ها