عصر خودرو

انارکی محمدی مطرح کرد:

ارتقای تجارت با عرضه پسته و زعفران در بورس کالا

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه ورود پسته به معاملات بورس کالا یک‌بار دیگر حضور ایران را در عرصه تجارت جهانی پررنگ می‌کند، گفت: با ورود پسته و زعفران در معاملات بورس کالا می توان مجددا به سمت قیمت گذرای و فروش شفاف این محصولات حرکت کرد و در بازارهای جهانی به رقابت پرداخت.

ارتقای تجارت با عرضه پسته و زعفران در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، احمد انارکی محمدی با اشاره به عرضه پسته در بورس کالا  گفت: انجام معاملات پسته و زعفران و سایر محصولات  در بورس کالا  تحول بزرگی را در زمینه فروش محصولات  به وجود می آورد، به طوری که به عنوان مثال در زمینه پسته باید به این نکته توجه داشت ارتقای تجارت پسته به عنوان یک محصول صادراتی،می تواند نقش مهمی در ارزآوری برای کشور داشته باشد.

    نماینده مردم رفسنجان و انار درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید توجه داشت با وجود اینکه بسیاری از کشاورزان و باغداران بازار سرمایه آشنایی کامل ندارند، اما زمانی  که اسم بورس به میان می‌آید، بانک‌ها حمایت بهتری دارند و کشاورزان از این نظر سود می‌کنند.

    وی ادامه داد:  به طور یقین اگر کشاورزان به بازار سرمایه اعتماد کنند ، بخش قابل توجهی از مشکلاتی که در گذشته گریبان گیر آن‌ها بودند که از جمله آن می توان به حضور واسطه ها و دلالان اشاره کرد رهایی یابند.

    انارکی محمدی با اشاره به ورود پسته به بورس کالا آن را گام نخست برای به دست آوردن جایگاه قبلی پسته در بازارهای جهانی دانست و گفت: با توجه به اینکه سال‌های زیادی قیمت‌گذاری جهانی پسته را انجام می‌دادیم به این جایگاه بر می‌گردیم و تعهدات در این بخش را انجام می دهیم و بحث بورس نظارت را بر بازار بیشتر می کند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این سالها ‌خریداران عراقی، افغانستانی و چینی با حضور در پایانه‌ها و مراکز فرآوری، پسته را بدون نظارت خرید می‌کردند که لطماتی به قیمت و ارزش پسته وارد می‌شد و به طور یقین در بورس این مسائل حل می شود.

    نماینده مردم رفسنجان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان گفت که ورود پسته  و زعفران به بورس کالا موجب شفافیت و حذف واسطه‌ها خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه بورس مکانی است که می تواند در شفاف سازی قیمت ها کمک بسیاری به باغداران و کشاورزان کند پیش بینی می شود در آینده نزدیک  با فرهنگ سازی  و آموزش های لازم تمامی پسته های تولیدی در کشور و زعفران در بورس کالا معامله شود.

    برچسب ها