عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه:

ورود جریان نقدینگی از بیرون به بورس شدت چندانی ندارد

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه معتقد است: ورود جریان نقدینگی از بیرون به بورس شدت چندانی ندارد و افزایش سهم سهام در سبد دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و اعطای اعتبارات کارگزاری‌ها باعث رشد شاخص کل شده است.

ورود جریان نقدینگی از بیرون به بورس شدت چندانی ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، علیرضا قنبرعباسی با اشاره به اینکه طبق روال دوره‌های گذشته انتخابات ریاست جمهوری، این دوره نیز بازار سرمایه با کمی تاخیر رشد داشت، افزود: با نزدیک شدن به زمان انتخابات، هیجان و امید در بازار سرمایه ایجاد شده و فعالان بازار امیدوار هستند تا با باقی ماندن دولت فعلی و سیاست‌های کنونی، بازار سرمایه امسال شرایط بهتری را تجربه کند.

    وی با بیان اینکه ثمرات برجام در سال جاری بیشتر نمود پیدا می‌کند، ادامه داد: دولت در کنترل تورم و سیاست‌های کلان اقتصادی موفق عمل کرده و به همین خاطر سهام‌داران انتظار بهبود وضعیت بورس را دارند.

    عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک خاورمیانه ورود جریان جدید نقدینگی به بورس را بیشتر حاصل فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و اعطای اعتبارات کارگزاری‌ها به مشتریان دانست و اضافه کرد: جریان ورود پول از بیرون بازار سرمایه به داخل بورس شدت چندانی نداشته و بیشتر، سرمایه‌گذاران فعال با دریافت اعتبارات از کارگزاری‌ها به دلیل امید به وضعیت آتی بازار اقدام به خرید سهام کرده‌اند. این در حالی است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نیز سهم دارایی‌های خود را از سهام را افزایش داده‌اند.

    به گفته قنبرعباسی، رشد امروز شاخص کل بورس به دلیل ایجاد تحرکات در سهام بانکی‌ها است، چون احتمال افزایش سرمایه بانک‌ها قوت گرفته و سهام آنها در کف قیمتی قرار دارد.

    این کارشناس با سابقه بازار سرمایه، امیدواری برخی از سهام‌داران به پرداخت بدهی‌های دولت به بانک‌ها طی سال جاری را یکی از دلایل رونق سهام این گروه عنوان کرد و گفت: از یک سو سهام بانک‌ها افت شدید قیمتی داشتند و از سوی دیگر صحبت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری نشان از عزم جدی برای اصلاح ساختار بانکی دارد. بنابراین ممکن است با پرداخت بدهی‌های دولت به بانک‌ها، افزایش سرمایه و در نتیجه رشد قیمتی سهام آنها را شاهد باشیم.

    مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه، علاوه بر سهام بانکی‌ها، رشد سهام گروه انفورماتیک و تک سهم‌های کوچک را نیز از دلایل رشد روزهای اخیر بازار عنوان و بیان کرد: برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تامین‌سرمایه ها اخیرا اقدام به خرید سهام پالایشی‌ها کرده اند که این عامل سبب رشد این گروه صنعتی شده است.

    برچسب ها