عصر خودرو

مدیرعامل ایران ایر خبرداد:

ورود نخستین هواپیمای ای تی آر به کشور تا دو هفته دیگر

عصر بازار- مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ورود نخستین فروند از هواپیماهای ای تی آر تا دو هفته آینده خبرداد.

ورود نخستین هواپیمای ای تی آر به کشور تا دو هفته دیگر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا, فرهاد پرورش افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است هر 4 فروند از این هواپیماها به تدریج وارد ناوگان هوایی ایران شود تا در مسیرهای کوتاه هوایی از این هواپیماها استفاده شود.
    وی بیان این که این هواپیماها برای پروازهای کوتاه برد به مراکز استانها و جزایر جنوب ایران می تواند مورد استفاده قرار گیرد، گفت: این هواپیماها می تواند از جنوب ایران به دبی و یا از تبریز و یا ارومیه به باکو پرواز کنند.
    پرورش با اشاره به سفر خلبانان ایرانی ایر برای انتقال این هواپیماها به کشور بیان کرد:با توجه به این که قرارداد خرید 20 فروند ای تی آر دیر منعقد شد لذا کادر پروازی برای انجام آموزش های مورد نیاز دیر به فرانسه اعزام شد.
    مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: هم اکنون خلبانان و کادر پروازی ایران ایر در فرانسه هستند تا با برگزاری دوره های آموزشی به همراه خلبانان فرانسوی این هواپیماها را به ایران منتقل کنند و نخستین فروند آن نیز تا دو هفته دیگر وارد ایران می شود.
    شرکت ایتالیایی- فرانسوی ATR سومین کمپانی هواپیماسازی است که پس از امضای برجام به طرف قرارداد کشورمان برای نوسازی ناوگان فرسوده خطوط هواپیمایی تبدیل شده است که می تواند هواپیماهای منطقه ای تا سقف 90 صندلی را تولید کند و این کمپانی در سال 1981 به واسطه همکاری دو غول هوایی ایرباس و Leonardo تاسیس شد.
    ATR تا به حال بیش از 1500 هواپیما فروخته است و بیش از 200 اپراتور در بیش از 100 کشور دنیا دارد و هر 8 ثانیه یک بار، یک فروند ATR در جایی از دنیا فرود می آید 200شرکت هواپیمایی در سراسر دنیا از این نوع هواپیما استفاده می کنند.
    ای‌تی‌آر 72 هواپیما دو موتوره توربوپراپ میان‌ برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی- ایتالیایی ای. تی. آر تولید می‌شود و این هواپیما نوع تکامل یافته‌ای تی.آر.42 است که از سال 1989 تولید آن آغاز شد و معمولاً برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری انتخاب می‌شود.
    مشخصات فنی هواپیمایی ATR
    ای. تی. آر 600-72 اولین بار در سال 1385 با نام تجاری ای.تی. آر 212A-72 به بازار معرفی شد و تولیدکنندگانش تاریخ عرضه آن را سال 1388 اعلام کردند اولین نمونه این مدل که مدل توسعه یافته‌ای. تی. آر 500-72 بود و ای. تی. آر 600-72 با چندین ویژگی بهبود یافت. این مدل مجهز به موتور کانادایی PW127M است که با 5 درصد افزایش توان به برخاست راحت‌تر کمک می‌کند.
    هواپیمایی مدرن مناسب فرودگاه‌های شهرهای کوچک ایران
    72-600 که برای خرید توسط ایران انتخاب شده توانایی طی کردن مسافت بین 1500 تا 1600 کیلومتر را دارد می‌تواند در پروازهای داخلی میان فرودگاه‌های کوچک ایران مورد استفاده قرار گیرد. در واقع این هواپیما قرار است در خطوط هوایی داخلی جایگزین برخی از فرسوده ترین هواپیماهای موجود در جهان نظیر انواع فوکر و MD (مکدانل داگلاس) شوند که سال هاست در خطوط پروازی داخلی مشغول رفت و آمد هستند.
    از جمله مشخصات عملکردی سری ATR 600 می توان به سرعت کروز (پیمایش طولانی) 509 کیلومتر در ساعت، بُرد پروازی 1500 کیلومتر و نیاز به مسافت 1333 متری برای پرواز (طول مسیر تیک‌آف) اشاره کرد که استفاده از این هواپیما را در مسیرهای درون شهری و فرودگاه های نسبتا کوچک شهرهای کشور امکان پذیر می کند و قرار است از این هواپیماها 20 فروند وارد ناوگان هوایی ایران شود.

    برچسب ها