عصر خودرو

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه پیش بینی کرد:

روزهای خوب در انتظار پالایشی ها

عصر بازار- مازیار فتحی، کارشناس ارشد و تحلیل گر بازار سرمایه در خصوص رشد پالایشگاهی ها در روزهای اخیر گفت: پس از سال ۹۲، گروه پالایشگاهی ها با افت زیادی مواجه شد و نتوانست تا به امروز آن را جبران کند. از این رو تعدیل مثبت روزهای پایانی سال ۹۵ از یک سو و تعدیل مثبت روزهای اخیر این گروه از سوی دیگر، منجر به شکسته شدن سقف پالایشگاهی ها و این مهم نوید روزهای خوبی برای آنها را می دهد.

روزهای خوب در انتظار پالایشی ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، این کارشناس ارشد بازار سرمایه به بررسی دلیل رشد بازار در روزهای اخیر پرداخت و بیان کرد: رشد این روزهای بازار یک دلیل بنیادی و یک دلیل هیجانی دارد. در درجه اول انتظار می رود با توجه به وضعیت خوب بازار در ماه های پایانی سال مالی 95، سود قابل تقسیم در گزارش های مالی دوازده ماهه شرکت ها، بیش از انتظار تحلیل گران باشد.

    وی ادامه داد: این مهم به دلیل بهتر بودن عملکرد واقعی در تولید و فروش و تعدیل مثبت شرکت ها در ماه های اخیر بوده است. برای مثال شرکت سایپا که به نوعی لیدر صنعت خودرو محسوب می شود، با رشد خود در ماه گذشته نه تنها زمینه رشد در صنعت خودرو بلکه محرکی برای کل بازار شده است.

    فتحی در ادامه به دلیل هیجانی رشد بازار اشاره و اظهار کرد: از آنجاییکه طی چند روز گذشته با اعلام تائید صلاحیت ها بازار روند روبه رشدی پیدا کرد؛ می توان گفت به طور حتم، انتخابات ریاست جمهوری در روند صعودی بازار تاثیرگذار است. از این رو انتظار می رود تا اعلام نتایج انتخابات روند صعودی بازار ادامه داشته باشد.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: پس از آن روند بازار بستگی به رئیس جمهور انتخابی دارد، در صورت انتخاب دوباره آقای روحانی و ادامه کار دولت یازدهم، باید منتظر تغییرات در سیاست های اقتصادی دولت باشیم.

    فتحی با اشاره به مهار نرخ تورم در 4 سال اخیر گفت: طی سال های گذشته دولت در پی کاهش نرخ تورم بوده، این در حالی است که در صورت ادامه کار دولت یازدهم، کنترل نرخ تورم در دستور کار دولت قرار نمی گیرد و با توجه به سیاست های انبساطی، انتظار رونق در تولیدات و به طور کلی بهتر شدن شرایط اقتصادی پیش می آید.

    وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر اکنون شاهد ورود نقدینگی و افزایش حجم معاملات در بازار نیز هستیم که این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است علاوه بر آن پیش بینی ها حاکی از افزایش نرخ ارز پس از انتخابات است. که این مهم نیز می تواند به رونق صنایع وابسته به نرخ ارز منجر شود.

    این تحیلگر ارشد بازار سرمایه در انتها با اشاره به رشد اخیر پالایشگاهی ها اظهار کرد:  با توجه به افزایش قیمت نفت در ماه های پایانی سال 95، شاهد تعدیل مثبت پالایشگاهی ها بودیم. این در حالی است که به علت توقف برخی از نمادها در آن زمان، اکنون با بازگشایی نماد نتیجه تعدیل مثبت آن زمان، در این روزها نمایان شده است.

    فتحی ادامه داد: پس از سال 92، گروه پالایشگاهی ها با افت زیادی مواجه شد و نتوانست تا به امروز آن را جبران کند. از این رو تعدیل مثبت روزهای پایانی سال 95 از یک سو و تعدیل مثبت روزهای اخیر این گروه از سوی دیگر، منجر به شکسته شدن سقف پالایشگاهی ها و این مهم نوید روزهای خوبی برای آنها را می دهد.

    برچسب ها