عصر خودرو

در گفت‌وگو با مدیر عامل "وسبحان" تشریح شد:

از افزایش سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی تا جزییات املاک و اپراتور مجازی

عصر بازار- سرمایه گذاری سبحان از مجموعه شرکت های فرا بورسی است که این روزها منشاء خبرهای گوناگون بنیادی شده است.

از افزایش سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی تا جزییات املاک و اپراتور مجازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، در این شرکت سرمایه گذاری که پس از پشت سر گذاشتن پیشینه ای سخت و تاریک توانسته با حضور در تالار شیشه ای وضعیتی شفاف از سبد دارایی های خود را به ذی نفعان خود به نمایش بگذارد اقدام های بزرگی را پیشرو دارد  که با افزایش سرمایه 15 درصدی اخیر مسیر دستیابی به این اهداف هموارتر شده است.
    علیرضا قدرتی مدیر  عامل سرمایه گذاری سبحان در این زمینه در گفت و گویی به همه پرسش های بنیادی این شرکت پاسخ داده است.

    -به عنوان نخستین پرسش اینکه ؛ضمن اعلام ارزش روز بلوک 12.5درصدی سهام  شرکت پتروشمیران در پرتفوی سرمایه گذاری سبحان؛ بفرمایید آیا حدود 100 میلیارد تومان برآورد صحیحی است و اینکه آیا "وسبحان" قصد فروش این دارایی را دارد؟ برآورد سودآوری سال 96 این پتروشیمی چقدر است؟
    درسال 1394 بلوک 51 درصدی این شرکت به نرخ 2670 تومان به ازای هر سهم به "وسبحان" واگذار شده است. با توجه به اینکه این مجتمع بعد از واگذاری ، تقریباً با ظرفیت کامل مشغول به تولید می باشد، و با در نظر داشتن سود 300 تومانی سال 1396، ارزش این دارایی حدود 100 میلیارد تومان خواهد بود.
    در صورت پیدا شدن خریدار بالقوه و همچنین موافقت سازمان اقتصادی کوثر و شناسایی فرصت سرمایه گذاری مناسب، احتمال واگذاری این بلوک وجود دارد.

    - آیا برنامه ی برای ملک بلوار فردوس دارید ؟ ارزش روز این ملک را بفرمایید و اینکه آیا تغییر کاربری ملک از مسکونی به اداری تجاری که یک بار در سال 88 اقدام شده بود کلا منتفی شده است؟
    در خصوص ملک بلوار فردوس از طریق یکی از شرکتهای تابعه سازمان اقتصادی کوثر بانام شرکت عمران و ساختمان معین کوثر قصد مشارکت در ساخت داریم به این نحو که آورده ما زمین بوده و هزینه های ساخت از طریق شرکت معین کوثر تأمین خواهد شد.
    شایان ذکراست که شرکت سرمایه گذاری سبحان به همین منظور قصد افزایش سرمایه به میزان 20 میلیارد تومان دارد.
    کاربری این ملک درگزارش توجیهی ارایه شده؛ تجاری اداری و خدماتی دیده شده است. ارزش کارشناسی این ملک در حدود80 میلیارد تومان می باشد.

    - برنامه شرکت برای ملک فرمانیه چیست و اینکه ارزش روز این ملک را بفرمایید؟
    درحال حاضر اولویت اصلی ما ، ملک بلوار فردوس است که جزییات آن پیش از این تشریح شد. بهای تمام شده ملک فرماینه در دفاتر سرمایه گذاری سبحان مبلغ 144 میلیارد ریال می باشد که بابت مطالبات شرکت از شرکت اروند راه در پروژه شهرک چشمه دریافت شده و از تملک آن زمان زیادی نمی گذرد.

    - دعوای حقوقی ملک میدان نور در چه مرحله ای است و آیا سند به نام شرکت منتقل خواهد شد؟ ارزش روز این ملک را نیز بفرمایید ؟
    سند زمین مذکور به نام شرکت سبحان بوده و بر اساس تکالیف مجمع سال 1393 جزو دارایی های شرکت سبحان می باشد. با توجه به آخرین وضعیت پرونده مطروحه در دادگاه شعبه 219، اخیراً کارشناس منتخب طی گزارش کارشناسی صادره سند متعلق به شهرداری منطقه 5 را به دلیل موخر الصدور بودن نسبت به سند متعلق به شرکت، معارض دانسته است که به همین دلیل شهرداری منطقه 5 اقدام به اعتراض نسبت به نظر کارشناس نموده و دادگاه موضوع را به هیات سه نفره کارشناسان رسمی ارجاع نموده است . بدیهی است تعیین تکلیف نهایی تتمه اختلاف حقوقی شرکت با مرحوم یوسفی منوط به اتخاذ تصمیم دادگاه در پرونده یاد شده می باشد.
    ارزش کارشناسی این ملک حدود 10 میلیارد تومان برآورد می شود.

    - بطور کلی، ارزش کل املاک شرکت چقدر برآورد می شود؟
    ارزش تقریبی املاک "وسبحان" رقمی در حدود 105 میلیارد تومان برآورد می گردد.

    - کارخانه فسفات کارون الان با چه تناژی تولید دارد؟ برآورد سودآوری سال 95 و 96 این کارخانه را بفرمایید و اینکه ارزش روز بلوک 25 درصدی این کارخانه و برنامه های "وسبحان" در رابطه با این مجتمع چیست؟
    این مجتمع در سال 1395 حدود 600 تن تولید و به فروش رسانده است و سفارشاتی نیز داشته است اما در حال حاضر کماکان مشکل خاک و سرمایه در گردش شرکت به قوت خود باقی است. ما باهمراهی شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر(سهامدار عمده شرکت فسفات کارون) به دنبال مشتری و برگزاری مزایده در این خصوص هسیتم.

    - در رابطه با سرمایه گذاری شرکت در موضوع اپراتور مجازی، تابحال فعالیتی صورت گرفته است؟ این درست است که گفته می شود با همکاری یک شرکت هلندی این موضوع انجام خواهد گرفت بطوری که 20 درصد سرمایه گذاری متعلق به این شرکت هلندی خواهد بود؟ حجم کلی سرمایه گذاری در این پروژه چقدر است؟ برنامه های آتی در این زمینه چیست؟
    همانطور که قبلا نیز عنوان نمودم 20 درصد سهام این شرکت در سال 1395 توسط شرکت سبحان خریداری شده است و این شرکت درحال دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیربط می باشد.
    60 درصد از این شرکت هم متعلق به گروه راهبردی امین و 20 درصد هم شریک هلندی "الفانت تالک" است که پلتفرم خوب و به‌روزی را به‌عنوان سهم‌الشرکه می‌آورد. شرکت در حال حاضر در مرحله افزایش سرمایه است؛ سرمایه اولیه دو میلیارد تومان است و برنامه داریم که شرکت در سه سال تا 65 میلیارد تومان افزایش سرمایه دهد.
    انتظار داریم این شرکت پس ازافزایش سرمایه به صورت تخصصی سیم‌کارت کودک و نوجوان تولید نموده و همچنین برنامه‌های تلفن همراه راه‌اندازی کند که مخصوص کودک و نوجوان است. پیش‌بینی ما این است که بین سه تا پنج سال آینده نزدیک به سه میلیون و 100 سیم‌کارت به بازار عرضه نموده و درآمد مناسبی را عاید سهامداران سبحان نمایم.

    برچسب ها