عصر خودرو

نحوه دریافت شماره حساب شبا، برای ارائه به سامانه سهام عدالت

عصر بازار- مشمولین سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت باید به سامانه سهام عدالت شماره شبا ارائه کنند که این افراد می توانند با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز و وارد کردن شماره حساب شماره شبا دریافت کنند و نیازی به افتتاح حساب مجدد نیست.

نحوه دریافت شماره حساب شبا، برای ارائه به سامانه سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از میزان، در حالی‌که سامانه سهام عدالت از یک هفته گذشته برای دریافت شماره حساب از مشمولین راه‌اندازی شد که سازمان خصوصی‌سازی در این راستا اعلام کرد که هر یک از مشمولین سهام عدالت باید حساب شبا مستقل داشته باشند و سود سهام به حساب سرپرستان خانوار واریز نخواهد شد که از آخرین چهارشنبه فروردین ماه مشمولین بری افتتاح حساب شعبات بانک‌ها مراجعه کردند.

    علاوه بر این هر یک از افراد برای افتتاح حساب باید حداقل مبلغ 50 هزار تومان پرداخت کنند و نکته قابل توجه اینجاست که سود یک‌ساله سهام عدالت برای هریک از مشمولین حدود 90 هزار تومان تعیین شده که این رقم با توجه به رقم افتتاح حساب شخصی برای هر فرد آنقدر چشمگیر نیست.

    همچنین در روزهای اخیر شاهد صف‌های طولانی مشمولین سهام عدالت در بانک‌ها برای افتتاح حساب شخصی و دریافت شماره حساب شبا و ارائه آن به سامانه سهام عدالت هستیم که از این شرایط بانک‌های نیز سود خوبی به جیب می‌زنند.

    با این وجود مشمولین سهام عدالت که دارای شماره حساب در هر بانکی یا موسسه‌ای باشند می‌توانند از طریق مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز و یا سایت این بانک‌های شماره شبا دریافت کنند و نیازی به افتتاح مجدد حساب نیست.

    این در حالی است که مشمولینی که در فروردین ماه مانده حساب خود را تا سقف یک میلیون تومان کامل کرده‌اند می‌توانند اطلاعات کامل شده صورتحساب خود را از طریق این سامانه دریافت کنند.

    براساس اعلام سازمان خصوصی سازی، تا این لحظه بالغ بر 9 میلیون نفر از مردم به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده و شماره شبای خود را به ثبت رسانده اند، اما تا پایان شهریورماه هم فرصت برای ارایه شماره شبا به سامانه سهام عدالت باقی است و مردم می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و شماره حساب خود را به ثبت برسانند.

    گفتنی است سود سهام عدالت در نیمه دوم سال جاری به حساب مشمولین واریز خواهد شد و پس از آن در مرحله سوم زمان و آزادسازی، خرید و فروش سهام عدالت مشخص خواهد شد.

    برچسب ها