عصر خودرو

در هفته نخست اردیبهشت؛

۲۹۰۰ نفر اوراق تسهیلات مسکن از فرابورس خریدند

عصر بازار- تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در معاملات هفته گذشته در فرابورس بیش از ۱۴۲ هزار برگه اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن خریدند.

۲۹۰۰ نفر اوراق تسهیلات مسکن از فرابورس خریدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مدیریت امور ارتباط با مشتریان و خدمات الکترونیک شرکت سپرده گذاری مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در هفته گذشته بیش از 1486 میلیارد و 281 میلیون ریال انواع سود به 738 سرمایه گذار پرداخت شده و تعداد 71 مورد اصلاح مشخصات و تعداد 13 وکالت نامه نیز مومرد تایید قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش، تعداد 2 هزار و 900 نفر نیز در معاملات هفته گذشته فرابورس ایران با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند که حجم این معاملات بیش از 142 هزار برگه اوراق بود.

    گفتنی است؛ معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده است که هم اکنون بیش از 20 نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت معامله می شود.

    براساس بخشنامه بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید خانه، فروش اقساطی و جعاله تعمیر مسکن از 18.5به 17.5 درصد کاهش یافته و مدت زمان باز پرداخت تعیین شده است.

    همچنین سقف فردی تسهیلات خرید از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران 600 میلیون ریال، در مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر500 میلیون ریال و سایر مناطقه شهری 400 میلیون ریال است.

    برچسب ها