عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

بهره برداری از ۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی در دولت یازدهم

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی در دولت یازدهم که در گذشته مصوبه آنها روی کاغذ بود و عملیاتی نشده بودند، به بهره برداری رسید.

بهره برداری از ۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا,«علی یزدانی» با اشاره به اقدام های اصلی انجام شده سال 95 این سازمان، افزود: شاخص اصلی اقدامات، شادابی محیط شهرک ها در حوزه زیرساختی است.
    وی خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت ها، اجرای تصفیه خانه های فاضلاب، آتش نشانی، آب، برق، گاز و ... همگی روند مثبت داشتند.
    یزدانی ادامه داد: طی 42 ماه فعالیت دولت یازدهم، اکنون 120 شهرک و ناحیه صنعتی از آب، 97 مورد از برق و 143 مورد آنها از گاز برخوردار شدند.
    وی تصریح کرد: میزان آب تامین شده برای شهرک ها و نواحی صنعتی در طول این مدت 2 هزار و 335 لیتر بر ثانیه بوده و میزان برق تامین شده برای فاز عملیاتی آنها 2 هزار و 26 مگاوات است.
    این مقام مسوول، تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی بهره مند تلفن ثابت در دولت یازدهم را 178 مورد و دارای فیبر نوری را 111 مورد برشمرد و گفت: طی این 42 ماه، هزار و 188 هکتار به مساحت فضای سبز شهرک ها و نواحی صنعتی اضافه شد و تعداد 723 واحد کارگاهی در آنها به بهره برداری رسید.
    وی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد 55 شهرک و ناحیه صنعتی در دولت «تدبیر و امید» از تصفیه خانه برخوردار شدند که بیش از 25 درصد مجموع شهرک ها و نواحی صنعتی کشور را شامل می شود و تعداد ایستگاه های آتش نشانی به بهره برداری رسیده در این مدت نیز 113 مورد بوده است.

    لغو یا اصلاح مصوبه های سیاسی و غیرکارشناسی
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بیان داشت: در دولت یازدهم، بخشی از مصوبه های مربوط به این سازمان که سیاسی یا غیرکارشناسی بودند لغو یا اصلاح و بخشی از آنها متوقف شدند.
    وی اظهار داشت: مصوبه های متوقف شده، در آینده و در صورت آماده شدن فضا که امکان استقبال از سرمایه گذاری وجود داشته باشد، دوباره به جریان انداخته خواهند شد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سیاست اصلی سازمان شهرک ها در دولت تدبیر و امید، اجرای مبلمان شهری در داخل شهرک ها، زیباسازی آنها و تکمیل زیرساخت ها بوده است.
    یزدانی یادآور شد: در گذشته در حوزه تشویق سرمایه گذاران به استقرار در شهرک ها مشوق وجود نداشت، اما در طول 2 سال گذشته تکریم مشتریان، ذی نفعان و سرمایه گذاران بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته تا به درستی به سمت امور متقاضیان هدایت شوند.
    به گفته این مقام مسوول، امروز روند ارجاع پرونده ها به دادگاه ها کند یا مسدود شده تا افراد بتوانند کارها را با تفاهم و توافق به پیش ببرند.
     چندی پیش این مقام مسوول با اشاره به سرمایه گذاری بیش از 1یک میلیارد و 800 میلیون دلاری خارجی ها در شرکت شهرک های صنعتی در دولت یازدهم، آن را سند دیگری بر تاثیر مثبت برجام در اقتصاد کشور توصیف کرده بود.

    برچسب ها