عصر خودرو

پتانسیل‌های کسب سود از بازاری با بازده ۳۲۰ درصد

عصر بازار- در حالی نوسان در قیمت طلا یک امر عادی محسوب می‌شود که استفاده از این نوسانات از عهده تمام فعالان بازار خارج است، اما با این حال افرادی که به صورت نیمه حرفه‌ای و حتی غیر حرفه ای در این بازار دستی دارند، کم نیستند و نسبت به سایر بازارها حضور چشمگیرتری دارند.

پتانسیل‌های کسب سود از بازاری با بازده ۳۲۰ درصد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، این گروه معمولا از دانش‌های حرفه‌ای بازار محروم هستند و چشم به راه ایجاد هیجانات قابل توجه در بازار دارند تا با این هیجانات همراهی کرده و سود معقولی کسب کنند. این در حالی است که در صورت نبود این هیجانات و با جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف می‌توان اقدام به معامله کرد. در واقع باید بیان کرد که هر دو حالت، دارای ریسکهای بالقوه زیادی است که متاسفانه تمام فعالان این گروه از آنها آگاه نیستند و اندوخته‌های خود را در معرض این خطرات قرار می‌دهند و انتظارات نابجا از آن دارند.

    بیشتر افرادی که اقدام به خرید سکه طلا می‌کنند، در واقع برای مصون ماندن از نوسانات افت ارزش پول به این کار دست می‌زنند، اما وسوسه کسب سود از این نوسان قیمت، همیشه در تمام افراد با شدت و ضعف‌هایی وجود دارد. در این نوشتار بهترین راهکار به دست آوردن سود برای عموم و با کمترین میزان دانش معامله‌گری یا تحلیلگری نوشته شده است.

    باوجود ظاهر بسیار ساده کسب سود از نوسانات قیمت در هر بازاری و خصوصا در بازارهای پر نوسانی مثل بازارهای مالی، ارز و طلا ، این روش یکی از سخت‌ترین روش‌های کسب سود است و حتی در حرفه‌ای‌ترین بازارها، گروه نوسانگیران نسبتا اندک هستند. با این جمله کوتاه اصل اساسی اول برای سرمایه‌گذاران خانگی (غیر حرفه ای)  بیان شد. نوسانگیری از قیمتها کاری بسیار دشوار، پیچیده و نیازمند آموزش‌های حرفه‌ای و روش‌های بسیار سختگیرانه است که گاهی حتی به ذهن افراد عادی نمی‌رسد.

    تمرین و ممارست طولانی و آموزش‌های ویژه علمی و ذهنی جزو بایدهای این بخش هستند و دست‌کم گرفتن هر کدام نیز هزینه‌های بسیار سنگین مالی و حتی روحی ایجاد خواهد کرد. اگر چه کسب سودهای مقطعی یا دوره‌ای برای همه افراد امکان پذیر است و به بخت تازه‌کارها مشهور است، اما در بلند مدت یا با پیوستگی مناسب احتمال بسیار ناچیزی دارد.

    سرمایه‌گذاری هدفمند و طولانی مدت تقریبا یک روش شناخته شده و آزموده شده برای بیشتر افراد جامعه است و در بازار طلا نیز این روش بسیار موثر است؛ اما فقط نیازمند جمع‌آوری اطلاعاتی کلی از اوضاع اقتصاد و نیز بازار طلا دارد که تقریبا برای همگان در دسترس است. در سختترین شرایط استفاده از تحلیلگران خبره و با هزینه‌های بسیار معقول راهی بسیار بصرفه برای شما باز خواهد کرد. البته استفاده از مشاورین و تحلیلگران نیازمند پیش شرط‌هایی هم دارد که مهمترین آنها سوابق و دقت نسبی برآوردها و تحلیلهای آنها در گذشته است.

    همچنین با وجود و کمک تنوع بازارها در هر کدام از بازارها تحلیلگران خبره‌ای حتی در ایران قابل دسترسی هستند و به ضرورت و نوع بازاری که فعال می‌کنند، می‌توان از خدمات این گروه از کارشناسان استفاده کرد. به عنوان نمونه بررسی  7 سال گذشته نمودار قیمت سکه طلا تا امروز  رشدی بالای 320 درصد  را نشان می‌دهد که حتی از میانگین سودهای نسبتا بالای بانکی هم بیشتر بوده است. به همین ترتیب برای شاخص کل بورس اگر برای همین مدت، محاسبه شود، رشد 470 درصدی را نشان می دهد.

    به قول یکی از بزرگان بازار سرمایه؛ بازار سرمایه محل انتقال پول افراد عجول به جیب افراد صبور است و به نظر می‌رسد این گفته در همه بازارها مصداق دارد.
     

    نویسنده: سعید محمدی جزی، تحلیلگر بازار سرمایه
    برچسب ها