عصر خودرو

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران مطرح کرد:

عرضه و تنظیم بازار محصولات لبنی از طریق بورس کالا

عصر بازار- دبیر انجمن صنایع لبنی ایران عنوان کرد: امکان عرضه برخی از اقلام پایه ای مانند کره، پنیر، شیرخشک، شیر خام در بورس وجود داردکه در این خصوص نامه ای به وزارت صنعت و نیز وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.

عرضه و تنظیم بازار محصولات لبنی از طریق بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسکانیوز، رضا باکری درباره تغییر نرخ لبنیات در ایام ماه رمضان گفت: با توجه اینکه هر سال با افزایش تقاضای لبنیات در ایام ماه رمضان روبرو هستیم اما صحبت های انجام شده حاکی از عدم افزایش قیمت محصولات لبنی در این ایام است و به طور قطع نرخ آن ثابت است.

    وی با اشاره به عرضه محصولات لبنی در بورس کالا، اظهار داشت: امکان عرضه برخی از اقلام پایه ای مانند کره، پنیر، شیرخشک، شیر خام در بورس وجود دارد اما دیگر محصولات لبنیات با توجه به پخش آن به صورت روزانه و نیز به دلیل فاسدپذیری آنها قادر به عرضه در بورس کالا نیستیم.

    باکری به اقدامات انجام شده در راستای ورود این محصولات به بورس کالا تاکید کرد و افزود: با توجه به ماندگاری بالای اقلام پایه ای محصولات لبنی همانند کره، شیر خشک و پنیر طی 1 سال گذشته نامه ای جهت پیشنهاد برای عرضه این محصولات به بورس کالا به وزارت صنعت و نیز وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده تا این محصولات از طریق عرضه و تقاضا در بورس کالا کشف قیمت شوند.

    به گفته دبیر انجمن صنایع لبنی ایران، شیرخام جزو محصولاتی است که عرضه آن در بورس به صورت روزانه امکان پذیر نیست اما این محصول را می توان هر 3 ماه یکبار در بورس کالا عرضه کرد و شرکت ها لبنی قادر به خرید آن از طریق بورس خواهند بود.

    وی نقش بورس کالا در تنظیم بازار محصولات لبنی را اینگونه بیان کرد: بورس کالا در حمایت از مصرف کنندگان، تنظیم بازار، ایجاد امکانات لازم برای تولید کنندگان و نیز تسهیل صادرات برای شرکت های تولیدی بسیار تاثیر گذار است.

    باکری درباره قیمت کنونی محصولات لبنی در بازار گفت: قیمت واحدی برای محصولا لبنی در بازار وجود ندارد و می توان گفت که شرکت های تولیدی قیمت های مختلفی را برای محصولات خود ارائه می دهند اما براساس قیمت های ارائه شده شیر استریل 1 لیتری از 2 هزار و 800 تومان تا 3 هزار تومان، شیر پاستوریزه از 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 700 تومان قیمت خورده است، لازم به ذکر است که قیمت ماست بنا به بسته بندی و نوع شیری که استفاده می شود متفاوت است.

    برچسب ها