عصر خودرو

رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها مطرح کرد:

یک درخواست از مشتریان و تجار بانک‌های خارجی

عصر بازار- رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی از مشتریان، تجار و سرمایه گذاران خواست تا در صورت امکان با اعمال فشار از بانک‌های خارجی بخواهند که با بانک‌های ایرانی کار کنند.

یک درخواست از مشتریان و تجار بانک‌های خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ازایسنا، حسین زاده -مدیرعامل بانک ملی-در چهارمین همایش بانکی و تجاری ایران- اروپا با اشاره به اینکه تا قبل از تحریم ها، بانک ملی ایران بیشترین واحدهای فعال در خارج از ایران را داشت و با اروپایی ها در ارتباط بود گفت: قبل از تحریم ارتباط دو جانبه در حد اعلا قرار داشت، اما تحریم همه را بهم ریخت و ارتباطات بانکی قطع و فعالیت ها محدود به داخل شد.

    وی با اشاره به اجرایی شدن برجام و باز شدن گره‌های اصلی به اهمیت انطباق بانک‌های ایرانی با استاندارهای بین المللی برای ایجاد ارتباط با طرف‌های خارجی اشاره کرد و افزود: ما دستور استاندارسازی داده ایم و روابط کارگزاری ایجاد شد، اما هنوز با شرایط ایده آل فاصله داریم.

    حسین زاده با اشاره به عملکرد بانکهای خارجی در برقراری ارتباط با طرف ایرانی گفت: در این میان بانکهای خارجی تا حدی هم سیاسی به این موضوع نگاه کرده و هراس دارند.

    وی از مشتریان و تجار و سرمایه‌گذاران خارج از کشور خواسته که اگر می‌توانند به طرف‌های خارجی فشار بیاورند که با بانک‌های ایرانی کار کنند به عنوان مثال برای گشایش ال سی.

    رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی یادآور شد که نگاه ما به موضوع حرفه‌ای و تخصصی است و امیدواریم که بانک‌هایی که محتاط حرکت می‌کنند نیز با اعتماد بیشتری به این سمت سوق یافته و نگاه حرفه ای داشته باشند.

    برچسب ها