عصر خودرو

رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس عنوان کرد:

۲ پیشنهاد بورسی شورای گفت‌وگو در انتظار جمع‌بندی

عصر بازار- یک مقام مسئول در سازمان بورس با بیان اینکه ۲ پیشنهاد بورسی شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده گفت: موضوع تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از جمله این پیشنهادها است.

۲ پیشنهاد بورسی شورای گفت‌وگو در انتظار جمع‌بندی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت دو پیشنهاد در زمینه اصلاح ماده 141 قانون تجارت و تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال جاری ارایه داده که هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

    حسن امیری هنزکی با اشاره به جزییات این دو پیشنهاد افزود: شورای گفتگو در زمینه اصلاح و بازبینی دوباره ماده 141 قانون تجارت اشاره ای داشته مبنی بر اینکه به جای مبنا قراردادن سرمایه در موضوع ورشکستگی شرکت‌ها، جمع حقوق صاحبان سهام مبنای عمل قانون قرار گیرد.

    وی افزود: در عین حال پیشنهاد شده تا به منظور کمک به برخی شرکت‌ها معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و منظور شدن آن در حساب سرمایه به مدت یک سال دیگر تمدید شود.

    وی با بیان اینکه در صورت جمع بندی باید این دو پیشنهاد در مجلس به رای گذاشته شود، عنوان کرد: اینکه این پیشنهادها به صورت متمم یا اصلاحیه بودجه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود، تدبیر دیگری است که پس از جمع‌بندی شورای گفتگو به آنها پرداخته خواهد شد.

    برچسب ها