عصر خودرو

در پی نوسان بیش از حد در بازار سیاه مصر؛

اقبال دلار در بازار ارز مصر کاهش یافت

عصر بازار- مقامات مصری معتقدند با نوسان بالای ارزش دلار در بازار ارز این کشور اقبال دلار در میان آنها به شدت کاهش یافته است.

اقبال دلار در بازار ارز مصر کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، علی رغم این که بانک مرکزی مصر آماری نسبت به مبادلات ارزی به دلار در بازار سیاه ارز این کشور ارائه نمی دهد اما آمار غیر رسمی نشان می دهد که از سال 2011 تا پایان سال 2016، حدود 40 میلیارد دلار در بازار سیاه ارز مصر معامله شده است.

    بانک مرکزی این کشور نیز این آمار را تأیید یا تکذیب نکرده است.

    احمد زناتی، رئیس شرکت ساختمانی المروا، معتقد است که تعداد زیادی از سرمایه داران، و دلالان بازار ارز مصر از این بازار رخت بر بسته و به سمت سرمایه گذاری در حوزه مسکن این کشور سوق پیدا کرده اند.

    از جمله دلایل این مسئله نوسان بالای ارزش دلار در بازار ارز این کشور در کنار قوانین بسیار سخت معاملات ارزی است.

    وی تأکید کرد طی ماه های اخیر بسیاری از سرمایه داران و دلالان ارزی به سمت بازار خرید و فروش مسکن های لوکس رفته اند چرا که ساختار این بازار از ثبات بیشتری برخوردار است.

    زناتی ادامه داد بخش قابل توجهی از نقدینگی در بازار ارز مصر به سمت بازار مسکن رفته و تقاضا برای زمین در این کشور 50 درصد افزایش یافته است چرا که سرمایه گذاران تمایل دارند به جای بازار ارز در زمین سرمایه گذاری کنند.

    نرخ رسمی دلار در مصر معادل 17.95 تا 18.07 پوند مصر است که انتظار می رود در بازار سیاه این کشور کاهش نسبی را تجربه کرده و به 17.75 پوند کاهش یابد.

    برچسب ها