عصر خودرو

هند از ایران ال پی جی خرید

عصر بازار- یکی از شرکت های تابعه شرکت دولتی گاز ایران قراردادی را برای صدور ماهانه یک محموله ۴۴ هزار تنی ال پی جی گاز به هند برای مدت ۶ ماه به امضا رسانده است.

هند از ایران ال پی جی خرید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم , ایران برای اولین بار به هند ال پی جی صادر می کند. یکی از شرکت های تابعه شرکت دولتی گاز ایران قراردادی را برای صدور ماهانه یک محموله 44 هزار تنی ال پی جی گاز به هند برای مدت 6 ماه با یک طرف ثالث به امضا رسانده است.

    به گفته گلچین، مدیر بازاریابی و صادرات شرکت بازرگانی گاز ایران، این شرکت ایرانی امیدوار است در بلندمدت بتواند این قرارداد را به یک قرارداد بین دولتی با شرکت دولتی ایندین اویل هند تبدیل کند.

    گلچین افزود، به دلیل مشکلات موجود در پرداخت های دلاری، پرداخت پول این معامله فعلا نقدی است و به یورو یا درهم امارات صورت خواهد گرفت. تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا علیه ایران، مانع از آن است که شرکت بازرگانی گاز ایران بتواند قراردادهای بلندمدت تری را برای فروش گاز خود منعقد نماید.

    ایران قبل از تحریم ها به دلیل عدم وجود تقاضا هیچ قراردادی برای صادرات ال پی جی به هند نداشت، اما اکنون تقاضای هند به بالاتر از میزان تولید این کشور رسیده و دهلی نو به فکر واردات ال پی جی افتاده است. واردات ال پی جی هند اکنون به طور منظم به بیش از یک میلیون تن در ماه می رسد و این کشور را به دومین وارد کننده ال پی جی جهان پس از چین تبدیل کرده است. میزان تقاضای هند برای خرید ال پی جی در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد افزایش داشته است.

    گلچین افزود، شرکت بازرگانی گاز ایران قصد دارد صادرات ال پی جی خود را از حدود یک میلیون تن به 3.8 میلیون تن در سال آینده برساند. در دوران تحریم، 95 درصد از ال پی جی ایران به چین صادر می شد.

    برچسب ها