عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بورس عنوان کرد:

بورس ۹۶ بهتر از ۹۵ خواهد بود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بورس گفت: معاملات بورس در کوتاه مدت تحت تاثیر وعده‌ها و قول‌های انتخاباتی نامزدهاست که این اثرپذیری زودگذر بوده و بازار سهام در درازمدت تحت تاثیر برنامه‌ها و سمت و سوی دیدگاههای اقتصادی دولت خواهد بود.

بورس ۹۶ بهتر از ۹۵ خواهد بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، حسن قالیباف اصل با اشاره به این که در سال گذشته مطالعه تطبیقی توسط شرکت بورس در زمینه توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی انجام شد گفت: این مطالعه در راستای افزایش نقدشوندگی بازار سهام و کاهش مدت زمان توقف نمادهای معاملاتی صورت گرفته است.

    مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران افزود: یکی از سیاستهایی که به دنبال آن هستیم کاهش زمان توقف نمادها در راستای افزایش نقدشندگی بازار است که بر این اساس باید دستورالعمل‌ها به گونه‌ای تغییر کند که هم شرکتها اطلاعات بیشتری به بازار بدهند و عدم تقارن اطلاعاتی کاهش پیدا کند و از طرفی دیگر نیز زمان توقف نمادها کاهش یافته و نقدشوندگی بازار افزایش پیدا کند.

    وی همچنین در خصوص حذف دامنه نوسان از معاملات بورس اذعان داشت: زمانی که مجموعه اقداماتی را انجام دهیم که نقدشوندگی بازار افزایش پیدا کرده و اطلاعات بیشتری در بازار گردش کند و نیز شرکتها مسئولیت بیشتری در قبال سهامداران برای انتشار اطالاعات داشته باشند، این عوامل باعث می‌شود تا اعمال دامنه نوسان در بازار از اثرگذاری لازم برخوردار نباشد و رفته رفته شاهد حذف دامنه نوسان در بورس خواهیم بود.

    قالیباف اصل در ادامه در خصوص تاثیر انتخابات بر بورس نیز گفت: بازار سرمایه روند بلندمدت خود را دارد و در چند دهه گذشته انتخابات مختلفی در کشور برگزار شده است که بر این اساس، در دراز مدت بورس و معامله‌گرانش به برنامه و بودجه‌های دولتها واکنش بیشتری از خود نشان می‌دهند.

    مدیرعامل شرکت بورس افزود: البته معاملات بورس تحت تاثیر برنامه‌ها، وعده‌های و قول‌های انتخاباتی نامزدها و در بازده زمانی کوتاه مدت از این مقوله اثرپذیر خواهد بود. با وجود این اما این اثرپذیری زودگذر است و آن چیزی که کلیت بورس را در دراز مدت تحت تاثیر قرار می دهد برنامه‌ها و سمت و سوی دیدگاههای اقتصادی دولت است.

    وی همچنین در مقایسه بورس 95 و 96 اظهار اشت: عملکرد سال 95 شرکتها در مجموع حکایت از گزارشهای مثبت دارد؛ بعلاوه این که در بودجه‌های امسال شرکتها سال 96 بهتر از سال 95 پیش بینی شده است و بر این اساس امیدواریم بورس 96 بهتر از 95 باشد.

    برچسب ها